Beste,
regelmatig zie ik in avr code een #include lijn zonder fileverwijzing. Ik vind niet terug waarvoor die #include nodig is.
vb fragment

#if defined(__CODEVISIONAVR__)
#include
#include
#include
#define _BV(x) (1<<(x))
#else
#include
#include
#endif
#include "bela_7735.h"

Dat ziet er voor mij ook raar uit! Wat gebeurt er als je zo'n 'lege' include weglaat? En als je alle lege includes weglaat?

Die doen niets, staan daar als "nog in te vullen", denk ik. Het is ook geen geldige C code (de bestandnaam is verplicht), maar zolang de benodigde flag (__CODEVISIONAVR__) niet bestaat, komt die code niet bij de compiler (wordt verwijderd door de pre-processor), en krijg je er dus ook geen foutmeldingen voor.

Als je de genoemde compiler gaat gebruiken, moet je dus gaan uitzoeken hoe de benodigde headers heten en in welke subdirectory je ze eventueel nog moet zoeken.

Waarom ze de moeite hebben genomen om dit blok te schrijven, maar niet in te vullen is me wel een beetje een raadsel.

@sparky: Voorbeeld van de TS is een #if.... #else constructie, dus de compiler zou daar sowieso over moeten piepen.

Maar zonder TS te willen beledigen: Welke editor gebruik je en zou het kunnen dat die editor dingen tussen <> als tag ziet, en dus niet weergeeft?

Gokje....

Iemand heeft z'n code op internet gepost (Duh!) en vergeten de boel aan HTML aan te passen. In de source staat dan

#include <avr/io.h>

en HMTL render van je browser zegt: de html-tag avr/io.h ken ik niet dus ik doe alsof m'n neus bloedt (zoals de spec voorschrijft).

update: hier is het effect "live" waar te nemen. Het duidelijkste een paar posts naar beneden.
http://www.avrfreaks.net/forum/gcc-codevision

Dat forum haalt de <avr/io.h> tags er uit omdat anders de forum bezoekers misschien stoute dingen kunnen uithalen. Jeroen heeft het hier netter aangepast en de boel gewoon correct gequote.

[Bericht gewijzigd door rew op (37%)]

Voor alle duidelijkheid: Ik compileer die code niet.
Ik ben op zoek naar code voor het st7735 display regelmatig tegengekomen dat voor AVR code regelmatig regels voorkomen waarin alleen #include voorkomt.