Heeft iemand Ultiboard 5.72 al aan de praat gekregen onder Windows10/32 bit?
Onder Windows7 ging het prima, maar onder Windows10 weigert de Hasp driver te installeren... :( (krijg een melding dat ntvdm.exe geen Windows programma is of corrupt)
Op internet trouwens veel klachten te vinden over ntvdm.exe, schijnt bij veel programma's in te storten...

Compatibiliteit goed gezet , en vinkje voor uitvoeren als administrator , onder de afdeling eigenschappen ?

Staat goed ja...
Heb wel uitgevonden dat je ntvdm.exe manueel moet installeren, want dat doet Windows10 niet meer... :( (die installeert een lege 'placeholder' ntvdm.exe)
Krijg nu melding dat de haspdriver niet compatible is. (terwijl ik hem als XP driver installeer, wat onder Windows 7 probleemloos gaat)

Er is hier nog een topic over het wangedrocht w10.
Nu ik dit weer lees word ik verder gesterkt in het handhaven van Windows 7 pro 32-bits.
Daar draait altijd alles op, niet alleen Siemens, Control techniques en spul van Schneider maar ook Proteus en PICbasic van Crownhill en MLAB.
Kun je W7 niet terug zetten?

Op 31 augustus 2015 20:05:12 schreef chuckie:
Kun je W7 niet terug zetten?

je kunt altijd nog overstappen naar een virtuele windows 7, die lijken het hier allemaal prima te doen voor alle bagger die ik eigenlijk niet in mijn host wil hebben

Ik heb gelukkig Windows 10 eerst uitgeprobeerd op mijn reserve PC... :)
Wonder boven wonder ging het upgraden wel soepeltjes (wat ik niet echt verwacht had). Had wel een vastloper na een half uur. (scherm bevroren, muis en keyboard dood)
Ga nu eerst maar eens kijken of ik de boel stabiel werkend krijg op die PC. (als Ultiboard er niet op werkt blijf ik bij mijn huidige Windows 7 ultimate)
Het terugzetten van Windows 7 zal wel niet gaan lijkt me, zou dan een nieuwe installatie worden...

Ultiboard installeren in een VM zal zeker werken.
http://www.circuitsonline.net/forum/view/message/1589131#1589131

De optie om terug te gaan naar je vorige versie is een maand beschikbaar.
Instellingen, Bijwerken en beveiliging, Systeemherstel, Terug naar Windows 8.1 (in mijn geval).

[Bericht gewijzigd door jeronimo2003 op (43%)]