Wie kan me helpen aan een schema van de NAD 7250PE. Ik heb (weer) een leuk reparatieprojectje opgepikt.

De versterker geeft geen geluid aan de speakers; het relais trekt niet aan. Na wat meten heb ik uitgevonden waarom: op het linker kanaal geeft hij een DC voltage van -70 Volt.

Het rechter kanaal werkt goed, tot aan het relais gemeten. Ik heb wel een service manual van de 7240PE, maar die is intern compleet anders van opbouw.

Het voltage lijkt erop alsof er een eindtor in sluiting ligt, echter meet ik in de gauwigheid geen verschil in de grote eindtorren tussen L en R. In geen van de grote torren meet ik een sluiting.

Wie wil me op weg helpen, of heeft een service manual voor de 7250PE?

je kan terug meten waar die -70 volt vandaan komt, vergelijken met het goede kanaal.

ik zou voor de zekerheid een lamp in serie met 220 volt zetten,blijft met redelijke zekerheid de rest heel.

Ik heb het probleem gevonden (het service manual van de NAD 7175PE blijkt gelijk).

De 200 ohm trimpot R618 - links ( en R668 - rechts) waarmee de DC offset geregeld kan worden meet een oneindige weerstand. Op het rechter kanaal zat deze ook al op 670 ohm.

Om te testen heb ik de pot eruit gesoldeerd, en een 100 ohm weerstand geplaatst. Het luidsprekerrelais trekt meteen aan met inschakelen en de versterker en de gelijkspanning is weg.

De versterker klinkt ook erg goed. ;)