Hi,

De laatste dagen valt de TV uit na een 20 minuten gespeeld te hebben. Beeld is perfect.

Dit doet zich voor:
- Tv speelt zonder probleem voor een +-20min.
- TV valt uit.
Indien ik na het uitvallen de tv uitzet met de schakelaar en na een goeie 10 minuten weer aanzet springt de led weer aan, indien ik echter de schakelaar niet uitzet na het uitvallen van de tv dan blijft de led uit. Die gaat dan weer aan na het uitzetten van de tv via de schakelaar.

Klinkt dit bekend?

TV:
Protech: model IPN73-1314

PTC in de voeding zit waarschijnlijk lost, dit is een klein blauw vierkant blokje. Op de print duidelijk herkenbaar doordat de print verkleurd is. Het kan ook zij dat ze defect is. Eerst maar eens doorsolderen, daarna verder kijken.

Niet PTC maar zeker slecht contact in voeding of hoogspanning. Goed kijken of alles solderen.

thx mensen :)

k'zal het nakijken en verder posten in deze topic.

Op eerste zicht zit alles goed.
Zou een defecte PTC (deze in mijn geval: http://users.pandora.be/microcontroller/images/tvrepair/ptc.jpg ) de oorzaak kunnen zijn van m'n probleem?
Dat bij het bekomen van een bepaalde temperatuur alles uitvalt?

Is jouw PTC een 96212? Dan kan het alhoewel ik het nooit ben tegengekomen. In alle andere gevallen heeft de PTC niets met de werking van de TV te maken.Contacten!! Kan je testen door eens op de TV te slaan. Gebruik natuurlijk geen getrainde boxershand!!

m'n PTC is een: 96209

Wat betreft het "klopke" -> geen invloed, alles blijft aan.

in de ...Tech TV's zitten 2 PTC's, eentje voor de demagnetisering, wit blokje 96... en een vierkant blauw blokje in serie met de normale voeding, die dingen willen vaak problemen geven.

die van het plaatje is voor de demagnetisering van de TV.

kan ook zijn dat er ergens een spanningsregelaar overbelast wordt en uitschakelt. die moet dan afkoelen (10 min) en dan gaat het weer 20 min. goed.