NAD C525bee en C521bee lange zoektijden en vervorming

Ik heb een C525bee en een C521bee om wat mee te prutsen.

Van de 525 was de spindelmotor defect. Deze heb ik vervangen en nu doet hij het weer. De pickup is nog de originele Sony KSS213C. Hij heeft alleen enorme lange zoektijden en laat tijdens zoeken flink van zich horen.

Ook heb ik nog een C521bee staan, waarvan de laser uitgeblust was. Deze heb ik vervangen door een nieuwe.

Van de 525 was het RF beeld erg zwak. (0,6Vpp, moest 2,0 Vpp zijn). Het vreemde is, als ik de trimpot linksom draai, wordt het signaal sterker, maar minder zuiver. Het maximum wat ik eruit kan halen is 1,3Vpp.

Beide spelers hebben hetzelfde probleem, dat ze hoorbaar vervormen bij hoge tonen. Mijn test CD heeft oa. 13kHz, 16Khz en 20kHz tonen. Daarbij is dit hoorbaar Het is hoorbaar als onregelmatig tikken, alsof je naar een bekraste LP luistert. Als ik de scoop op de uitgang zet, is dit op beide kanalen zichtbaar. Bij lagere frequenties (100, 1000 Hz) is het niet te horen.

Als ik het transport onderling uitwissel, verandert er niets. Beide spelers blijven kraakjes geven. De lange zoektijden verhuizen mee.

De voedingsspanningen heb ik gemeten en ook ripple op de voedingsspanning. De ripple op de analoge en digitale voedingen zijn bij beide spelers zo'n 75mv vóór de 7805, 7808 en 7812, en na deze regelaars 10-13mV.
Alle spanningen zijn goed en stabiel.

Wie kan me helpen?