Op 10 november 2015 12:17:11 schreef rew:
Tot nu toe was mijn plan om de naald in het gat van de vorige component te steken. prikken).......

Ben jij er ook mee bezig rew?

Met het ontwikkelen van de tape zit je sowieso met het probleem dat de rol dikker wordt na er meer tape op de rol komt, waardoor feedback noodzakelijk is. Het oprollen van de tape lijkt mij de beste methode, omdat anders de tape slap kan komen te hangen en misschien problemen gaat geven.
Misschien kun je iets doen met meerdere optische sensoren die een net iets grotere afstand onderling hebben dan de gaten in de reel, zo kun je de positie(en snelheid) nauwkeurig bepalen. Als je de motor 15 mm kunt laten uitsteken, kun je de feeders iets laten verspringen. De motor van de ene, hangt boven de invoer van de buurman. Het voordeel is dat je geen tandwielen extra in het systeem hebt die kunnen zorgen voor extra speling.

Edit:
De optische sensoren kun je ook samen monteren op een slede, welke je nauwkeurig kan laten schuiven. Aan het uiteinde van de geleide kun je schroefdraad in de slede tappen, waardoor je met een bout de slede kan instellen. Soort gelijk aan de achteras van een fiets, waarbij 2 moeren zitten waarmee je de ketting kan spannen.

r3dnax, het plaatsen van meerdere sensoren is inderdaad een goed idee, had er zelf ook al even aan gedacht. Tot nu toe stop ik de stapper gewoon direct , maar ik moet nog zien of dit dan ook dezelfde stopafstand geeft wanneer de rol met tape een stuk voller is.

Wat betreft plaatsing van de motor zit ik er ook aan te denken om twee feeders te combineren, vaak gebruik je er toch meer dan een.

@rew: als je zin hebt (en als een optische sensor hebt liggen) kun je het ontwerp ook eens proberen, de stappenmotor heb je al, en de uln2803 driver wss ook wel.

Oh en sprockets lastig? Werkt toch best aardig voor een in 3 minuten geprint onderdeeltje.