Ik krijg dit niet deftig aan de praat, omdat ik niet begrijp waar en hoe je de voeding en massa's moet aansluiten.
Ik gebruik een IL300, datasheet www.vishay.com/docs/83622/il300.pdf
TI heeft een gelijkaardige TIL300, ik baseer me op hun datasheet: http://www.ti.com/lit/ds/soes019a/soes019a.pdf
Het is een testschakeling dus ik schakel gewoon de zwevende massa door.
Het signaal aan de output werkt ietwat, maar het volume is veel te laag.
Ik ga er van uit dat K1/K2/K3 gewoon 1 zijn. Audio line level is 1v piek tot piek, dus met een 100R weerstand is de stroom max 5mA. Datasheet zegt dat je de beste lineariteit hebt tussen 5 en 20mA. Nu krijg ik van mijn gsm als inputsignaal wel slechts 0.1v AC op de output.
Nu gebruik ik deze schakeling om het te testen:
Het schema lijkt niet te kloppen wat betreft de GND's en de VCC/2 referentie.
Schets het desnoods even met de hand als dat gemakkelijker gaat. Denk er om dat de referentie op de halve voedingsspanning ligt, dus dat de laatste voor DC moet zweven.
[Bericht gewijzigd door Aart op (27%)]
rbeckers
Overleden
Meet op diverse plaatsen de gelijkspanning.
Post een foto van het gebouwde.
Ik heb zoiets gemaakt met de HCNR200 van Avago.
SparkyGSX
Een manager is iemand die denkt dat negen vrouwen in één maand een kind kunnen maken
Je kunt dat aannemen, maar in de datasheet staat gewoon dat K1 en K2 typical 0.007 zijn, en de servo current typical 70uA bij een If van 10mA, dus die 100 ohm is veel te laag.
Daarbij, hoe verwacht je dat die opamp de negatieve helft kan volgen, met een negatieve stroom door de LED die zwart licht gaat geven waardoor de fotodiode stroom gaat opnemen?
Dit schema komt uit de datasheet; de referentie van het audio hangt (als ik het goed interpreteer) op de halve voedingsspanning dus er is een positieve bias stroom.
Met 100 Ohm zal men de halve voedingsspanning gezien de lage CTR die inderdaad niet halen.
SparkyGSX
Een manager is iemand die denkt dat negen vrouwen in één maand een kind kunnen maken
Zolang de onderkant van R1 aan Vcc/2 zit, gaat dat volgens mij alsnog niet werken; dan heb je een negatieve stroom door de fotodiode nodig. Als die je aan de ground hangt, heb je wel een positieve bias stroom.
Alsnog zou ik het audiosignaal capacitief inkoppelen, en daar de Vcc/2 bias aanbrengen.
rbeckers
Overleden
Capacitief inkoppelen is eenvoudiger, en voor audio prima, maar het hoeft niet.
Als je bij 0Hz begint dan wordt drift belangrijk. Ook moet de voeding uit twee galvanisch gescheiden delen bestaan met dezelfde waardes als de optocoupler m.b.t. de toelaatbare spanningen.
Dus bijvoorbeeld een trafo met gescheiden kamers.
bedankt voor de reacties!
Op 10 november 2015 19:07:43 schreef Aart:
Het schema lijkt niet te kloppen wat betreft de GND's en de VCC/2 referentie.
Schets het desnoods even met de hand als dat gemakkelijker gaat. Denk er om dat de referentie op de halve voedingsspanning ligt, dus dat de laatste voor DC moet zweven.
ach, tekenen is geen probleem. inzicht wel.
Op 10 november 2015 21:04:56 schreef SparkyGSX:
Je kunt dat aannemen, maar in de datasheet staat gewoon dat K1 en K2 typical 0.007 zijn, en de servo current typical 70uA bij een If van 10mA, dus die 100 ohm is veel te laag.Daarbij, hoe verwacht je dat die opamp de negatieve helft kan volgen, met een negatieve stroom door de LED die zwart licht gaat geven waardoor de fotodiode stroom gaat opnemen?
o, juist ja. geen negatieve stroom.
waar haal je dat van K1 en K2?
K3 = K2/K1, met een correctiefactor van x0.5 tot x1.5 afhankelijk van bin
K1 = Ipf1/If en K2 = Ipf2/If
Op 11 november 2015 08:59:25 schreef SparkyGSX:
Zolang de onderkant van R1 aan Vcc/2 zit, gaat dat volgens mij alsnog niet werken; dan heb je een negatieve stroom door de fotodiode nodig. Als die je aan de ground hangt, heb je wel een positieve bias stroom.Alsnog zou ik het audiosignaal capacitief inkoppelen, en daar de Vcc/2 bias aanbrengen.
ok, ik denk het allemaal nog even na.