Project positieregeling

S

[Bericht gewijzigd door Tomn. op woensdag 10 februari 2016 17:00:58 (100%)

KAn je de schaar niet zo afstellen dat het op het goede punt wel precies recht is of moet het overal recht zijn.

De foto's geven mij geen duidelijkheid ik zie het verband tussen het eaa niet.

Mensen zijn soms net als een gelijkrichter, ze willen graag hun gelijk hebben.

A

[Bericht gewijzigd door Tomn. op woensdag 10 februari 2016 17:01:15 (100%)

Twee eenvoudige cylinders tussen het einde van de schaar en stootbalk ? Iets van een einddetector die voelt wanneer de stootbalk parallel aan de transportband is..

Dus routine zoiets :

1)Strek schaar uit naar maximaal.
2)strek linker cylinder uit tot maximaal sensor
3)strek rechter cylinder uit tot maximaal sensor

skysoft,

ik volg je gedeeltelijk. Kan je soms jouw idee eens schetsen zodat ik het beter begrijp. Of nog meer verduidelijken.

Alvast bedankt

Goed,

ffe heel grof.
op de bestaande stootbalk 2 cylinders (pneumatisch ?) die een nieuwe stootbalk sturen. nieuwe stootbalk op de een of andere manier eindpunt sensoren.

schaar uit, zachtjes uitschuiven van de cylinders.

ohja, in schets ee hoek van een paar graden, je wilt natuurlijk niet dat de cans beschadigen.

// nog een gedachte :
met een perslucht druk laag genoeg, heb je misschien niet eens sensoren nodig.

[Bericht gewijzigd door Skysoft op zondag 29 november 2015 23:16:42 (13%)

JE kan van je cilinders terug naar de beginbalk een stuk draadeind maken waarmee je per cilinder het eindpunt kan instellen. Dus een mechanisch eindpunt. Door de druk in de cilinders met een ventiel af te stellen kan je de snelheid rustig houden. Zo kan de hele schaar ook vervallen, scheelt weer in onderhoud.

Mensen zijn soms net als een gelijkrichter, ze willen graag hun gelijk hebben.

@benleentje:

Heb je de afstand gezien waarover verplaats moet worden ?

Dus je bedoelt door een nieuwe stootbalk aangedreven door 2 (pneumatische cilinders) men de rechtlijnigheid van de stootbalk kan regelen. Dit zal geautomatiseerd moeten worden met sensoren dan.

Ik vat het even samen zodat ik je begrijp.

ben leentje,

De afstand waarover verplaatst zou moeten worden is 3,75m.
Moest de afstand kleiner geweest zijn zou ik gwn kunnen gebruik maken van 2 cilinders met aan de stangzijde een stootlat. Maar er is geopteerd voor een schaar. omdat deze kan uitschuiven over een grote afstand.

Is een telescoopcilinder geen oplossing, of is hier de afstand ook te groot.

[Bericht gewijzigd door Henry S. op maandag 30 november 2015 19:58:17 (44%)

En als je iets van fysieke eindpunten maakt, kan je misschien zelf wegkomen met wat verenwerk. stootbalk word dan tegen eindpunten aangedrukt.

Ik snap je.
Maar bij de afvoer van de cans moet je je inbeelden dat de plateau vol met cans is. In het begin moet de schaar niet veel uitschuiven want iedere rij cans duwt de volgende rij naar voor (op de transportband). Het is pas een groot probleem als er bijvoorbeeld nog maar 1/4 cans op de plateau is, waardoor de schaar al meer uitgeschoven is. en deze meer en meer scheef komt te staan.

De schaar kruislings koppelen met een geleidedraad of ketting is een oplossing die ik hier op de zaak al heb gezien en vrij goed werkt. Mijn voorkeur gaat uit naar een ketting met veerregeling om slijtage op te vangen.

kan je soms een foto nemen van wat je bedoelt. Als je dit al gezien hebt in uw zaak

[Bericht gewijzigd door Henry S. op maandag 30 november 2015 19:57:54 (66%)

Foto is moeilijk, zit nogal ingebouwd.

Voorbij het eindpunt staat een rolletje, aan het beginpunt staat er ook eentje, aan weerszijden.
Als de pushbar naar de band toe gaat trekt deze aan de achtzijde de kabel via het rolletje aan het beginpunt mee, via het rolletje aan het eindpunt aan de andere zijde terug naar de voorkant van de pushbar. Wat de kabel aan de ene kant korter wordt moet hij van de andere kant bij komen. Kruislings levert dit dan een vrijwel perfecte rechtlijnige loop. Plaatsing van de rolletjes is niet echt kritisch, de kabel moet wel hoger lopen dan het hoogste te pushen produkt. De kabels worden hier zelfs gebruikt voor de aandrijving van de pushbar, er zit zelfs geen schaar achter bij de machine met de kettingen.

waarom heb je die buffertafel nodig ? als ik je uitleg goed begrijp laat je eerst de buffertafel vollopen en als die vol is word er een rij blikken van de tafel gehaald om dan naar de afvul lijn te gaan . hoelang duurt het voordat de tafel vol is ? en waarom in plaats van het schaarmechanisme geen transportband met de breedte en lengte van de transportband? is die buffer echt nodig ?kan het niet in een keer door.

meten is weten,gokken is dokken

De bufferinstallatie bestaat uit meerdere plateau's. Deze dient voor de opslag van cans. Wanneer een plateau vol met cans is zal deze plateau plaatsmaken voor een nieuwe plateau. De bufferinstallatie heeft een capaciteit van 18 plateau's.

Op de foto's zien jullie dat er onder de plateau die open is. Nog plateu's zijn. Wanneer dus zo een plataeu vol met cans is zal deze omhoog gaan en zal er een nieuwe plateau/plaat openen. Dit gebeurt vlekkeloos. Het probleem geschied bij de afvoer van cans (bij de schaar). Op mijn tekening zie je dat de schaar stapgewijs ( rechts de pijltjes) moet uitschuiven zodat er 1 rij cans op de transportband terechtkomt. Als de schaar meer en meer uitschuift heeft deze als nadeel dat deze niet loodrecht komt te staan met de transportband. Waardoor er maar een deel van mij rij cans op de transportband staat en een deel nog op mijn plaat/plateau.

mel

Golden Member

Dit is op te lossen door fotocellen. Als het plateau niet leeg is, moet hij niet verder zakken/stijgen.
en een teller, ingaand en uitgaand.
misschien helpt het als het schaarsysteem beter word uitgevoerd?geen speling of iets dergelijks.
dit doet me sterk denken aan een machine gemaakt door Kettner.

die gebruikten we toendertijd voor Coca-Cola flessen...

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..

Bestaat er een dubbelwerkende telescoopcilinder. Bij een enkelwerkende telescoopcilnder zal deze inschuiven door een uitwendige kracht (kipper). Zo ja, is er een site waar ze deze verkopen/ of uitleg erover.

alvast bedankt.

gewoon even googelen op dubbelwerkende telescoop cillinder

meten is weten,gokken is dokken