Female aux chassisdeel

hallo, ik ben sander en zit in mijn 5de jaar electronica-elektriciteit.
ik moet dit jaar een versterker maken en er speakers (stereo links en rechts met impedantie van 4Ohm via 3-weg voor woofer, midway en tweeter) op aansluiten. Nu heb ik als behuizing een retro engelse valies gevonden die ik ook gekocht heb. Nu is mijn probleem voor de female aux chassis van 3.5mm heb ik een inbouwdiepte van minimum 150mm nodig (liefst niet frezen in de valies) nu is mijn vraag, waar vind ik (webshop of winkel) een female aux chassis 3.5mm met een inbouwdiepte van 150mm?

Hugo Welther

Moderator

150mm is 15cm is 0,15m. Dat is een enorm grote plug!
Een standaard 3,5mm chassisdeel is hooguit een 1cm = 10mm diep.
Heb je foto's van wat je bedoeld.

Het enige dat tussen jou en je doel staat is alles wat jij jezelf verteld dat je het niet kan.
Arco

Special Member

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
vergeten

Golden Member

Op 4 december 2015 18:47:10 schreef mrsanderson:
hallo, ik ben sander en zit in mijn 5de jaar electronica-elektriciteit.
ik moet dit jaar een versterker maken en er speakers (stereo links en rechts met impedantie van 4Ohm via 3-weg voor woofer, midway en tweeter) op aansluiten. Nu heb ik als behuizing een retro engelse valies gevonden die ik ook gekocht heb. Nu is mijn probleem voor de female aux chassis van 3.5mm heb ik een inbouwdiepte van minimum 150mm nodig (liefst niet frezen in de valies) nu is mijn vraag, waar vind ik (webshop of winkel) een female aux chassis 3.5mm met een inbouwdiepte van 150mm?

Dag Sander Wat is in godsnaam ""valies"" ?
Ik probeer je bericht te begrijpen maar als je begrijpelijk(er) zou schrijven begrijpen misschien meer mensen wat je bedoeld. :-)

Doorgaans schrijf ik duidelijk wat ik bedoel, toch wordt het wel anders begrepen.
Arco

Special Member

Valies is toch een redelijk normaal (wel iets in de vergetelheid geraakt) Nederlands woord...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Ja, maar ik ben van belgië oost vlaanderen dus misschien zit het woord valies in maniet waar wij hier spreken? Het staat zelfs tussen mijn autocorrectie

vergeten

Golden Member

Op 4 december 2015 19:41:53 schreef mrsanderson:
Ja, maar ik ben van belgië oost vlaanderen dus misschien zit het woord valies in maniet waar wij hier spreken? Het staat zelfs tussen mijn autocorrectie

Maniet??????

Dat het in je autocorrectie staat zegt niets, die kun je (alle)woorden leren!

Als men eerst moet googelen om je tekst te begrijpen dan krijg je weinig respons.

Doorgaans schrijf ik duidelijk wat ik bedoel, toch wordt het wel anders begrepen.

oke, de volgende keer zal ik er op letten

Op 4 december 2015 19:39:37 schreef Arco:
Valies is toch een redelijk normaal (wel iets in de vergetelheid geraakt) Nederlands woord...

In Vlaanderen kunnen we zelfs onze valies in de koffer steken. ;-)

Op 4 december 2015 22:50:31 schreef eross:
[...]

In Vlaanderen kunnen we zelfs onze valies in de koffer steken. ;-)

Ha, dat is juist!

Bij ons heet dat "in de koffer doen". Als wij iets "in de koffer steken", dan komt er een gat in. :-)

Vervangen DOOR.
buckfast_beekeeper

Golden Member

Er zijn meerdere (Vlaamse?) spreekwoorden met valies.

Je valies pakken. = weg gaan. Of op reis gaan.
Iemand zijn valies aan de deur zetten. = iemand buiten of uit huis zetten.
Dat is in de valies of in de sacoche (handtas). = Dat is klaar of dat is in orde.

Van Lambiek wordt goede geuze gemaakt.
evdweele

Overleden

Is dit een forum over techniek of over de Nederlandse taal?
In Gelderland gebruikt men andere bewoordingen om iets uit te drukken dan in Noord-Holland of in Zeeland. En in Vlaanderen is het weer iets anders.
Ik vind het nogal bekrompen om iemand aan te vallen omdat een heel normaal Nederlands woord als valies niet wordt begrepen.
Het zegt veel, zo niet alles, over degene die daar een opmerking over maakt. Hij beheerst de Nederlandse taal in onvoldoende mate.
Een inburgeringscursus volgen? >:)

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
vergeten

Golden Member

Op 5 december 2015 18:55:01 schreef evdweele:
Is dit een forum over techniek of over de Nederlandse taal?

Het juiste gebruik van de Nederlandse taal speelt op elk NL forum een rol.

Ik vind het nogal bekrompen om iemand aan te vallen

Slechts aan te raden!

Het zegt veel, zo niet alles, over degene die daar een opmerking over maakt. Hij beheerst de Nederlandse taal in onvoldoende mate.
Een inburgeringscursus volgen? >:)

Een hulpvraag stellen op een forum, wat veel verder reikt dan vlaanderen, maakt meer kans als er algemeen begrijpelijke taal wordt gebruikt. Er zullen dan vermoedelijk meer mensen reageren als er niet eerst een google actie voor nodig is die de gebruikte termen en afkortingen, duidelijk maakt. Ik persoonlijk wil de moeite daarvoor niet nemen terwijl ik wel behulpzaam zou willen zijn! :)
En nou weer OT :-)

Doorgaans schrijf ik duidelijk wat ik bedoel, toch wordt het wel anders begrepen.
pa3gws

Golden Member

Het is maar de vraag wie de taal beter beheerst Valies is een algemeen bekend woord voor koffer of reistas.
Sla de dikke van Dale er maar eens op na. :-)

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.
Sine

Moderator

Willen de grammar nazi's even gaan buiten spelen.

Dank,
Het management.

Jammer, maar van het management mag ik dus niet meer mee doen aan de taalstrijd. Rest mij slechts de practische vraag wat het probleem is.

TS wil iets met een valies DAT hij reeds gekocht heeft, en daar moet een 3.5mm chassisdeel in. Het valies is wat dikwandig en dat levert dus een probleem op?

Graag iets meer info van TS.

Damn the torpedoes, full speed ahead!
Hubie

Special Member

@TS:Mss is dit een oplossing ? Neem een plaatje alu,of printplaat en boor er een passend gaatje in voor het chassisdeel en schroef dit vast.
Boor een gat in het valies dat groot genoeg is voor het gehele chassisdeel.Plaatje vastzetten aan de buitenkant van het valies m.b.v.4 parkers.

Gat van 24mm.
NJ3FP6C van Neutrik.
Twee parkertjes.

Verloopje van Action of Media Markt.

Damn the torpedoes, full speed ahead!

Monteer het chassisdeel in een (groot) rondsel voor 6mm bout. Twee gaatjes er in boren en vastschroeven met parkers of met m3 vijsjes. Heb je direct een mooi afgewerkt afdekplaatje.

Goed plan. Ik ben alleen bang dat "vergeten" weer een hogere macht nodig heeft om het te begrijpen, maar TS komt er wel uit.

Damn the torpedoes, full speed ahead!