Bij mijn werk gebruiken we nogal wat MWh en daar wordt ook niet per fase afgerekend. Uit de meter van enexis komen pulscontacten 1 puls is 10kWh. Ook het bedrijf waar we op dit moment onze energie van inkopen maakt gebruik van een puls contact op zijn gsm kastje.
Ik heb sinds kort een slimme meter, ik had weinig keus de vorige bewoners waren oxxio sklachtoffer. De slimmemeter van oxxio wordt niet geaccapteerd als "teruglevermeter".
Voordeel van een slimmemeter voor mij is dat ik wel makkelijk mijn energie kan monitoren dan vroeger met een ldr voor het pulsledje. Alleen jammer dat de gasmeter maar 1 x per uur wordt gelezen.
Het slimme gedeelte staat uit, je krijgt dus dezelfde meter als mensen met een slimme meter. ( dit voor de mensen die denken dat je een andere meter krijgt gemonteerd).
Het salderen zijn niet veranderen totdat iedereen zo'n nieuwe meter in huis heeft. Anders kun je een advocaat zoeken die hier een zaak van maakt.
Dat je dagverbruik patroon zichtbaar is kan zijn, maar als ik de op PVoutput.org kijk kan ik dat ook zien. Er zijn er die met naam en adres in staan. Nu heb iik ook niet zo 'n deftig huis met dure spullen dat een inbreker mijn verbruik gaat monitoren om te kijken of ik ook thuis ben ? Kun je beter een paar dagen de straat in de gaten houden, weet je na een paar dagen het ritme van elke bewoner.
Wat ook niet meer opgaat is als er een zonnige dag verwacht aan komt de wasmachine en afwasmachine hier op starten.
Om de nieuwe meters erdoor te krijgen denk ik dat er straks kortingen op slimme meters gegeven wordt, of de ferraris meters het maand tarief omhoog gaat. (argument dat er meer werkzaamheden aan het handmatig verwerken van de standen te pas komt)
[Bericht gewijzigd door
Peter112
op 13 december 2015 09:25:09
(74%)