Goedenavond. Heeft hier iemand ervaring met een M-Audio Firewire 410?
Probeer het ding te installeren onder W7 maar koffie noch lelijke woorden helpen.
Vandaar de vraag.

Hi pola,

Dat is wel een goed doosje maar ik weet zo niet of er een driver voor win7 is ik denk het eigenlijk niet :(

Welke driver probeer je te installeren?

Groet Henk.

Hallo Henk,
FireWire_Installer_6_0_1_Driver_5_10_0_5058 is wat M-audio opgeeft.
Het is een leuk doosje, 8 outputs, 8 input heb ik al, dat werkt wel.
Heb hier geen MAC, ga ik ook niet doen, Linux zou wel kunnen.
Ieder advies wordt hogelijk gewaardeerd, als het deze week niet lukt is het ding beschikbaar dan wel onderweg kliko.
Groet,
Albert

had jaren een dergelijk ellende ding als geluidkaart. drivers installeren ging nooit ineens goed. herstarten en het ding deed het niet meer. soms kwam het vanzelf goed maar vaak moest ik het ding deinstalleren en de usb loskoppelen. windows laten zoeken naar nieuwe hardware en het werkte vaak weer. soms ging het geluid kraken en liep de boel vast, windows en al, leek te komen door een slechte usb kabel in de geluidskaart.

probeer met de drivers installeren, ook de kaart te ontkoppelen dat helpt soms. ook wil het vaker dat windows de on board kaart blijft gebruiken, de boel is dan wel goed geinstalleerd, maar je moet bij afspeelapparaten dan de andere kaart kiezen. ook helpt het om de on board kaart uit te zetten in de bios. deze externe kaart heeft meerdere uitgangen/ingangen, dus soms moet je de configuratie aanpassen van de kaart zelf om geluid van bijv muziek naar de juiste uitgang te krijgen.

als je win7 hebt, maken x86 of x64 drivers ook nog verschil..