Ik heb hier een cassette recorder staan, waar ik de snaren van vervangen heb. Na vervangen had ik het probleem dat het apparaat te traag speelde, dit heb gecorrigeerd met de potmeter achterop de capstan motor. Dit leek goed, totdat ik een opname maakte (via monitor klonk het goed), maar na terug luisteren speelde het apparaat te snel. Gekke is dat ik gerust een uur later nog eens kan luisteren, maar dat het apparaat dan plots weer te traag speelt, of juist precies goed. Het lijkt net alsof hij kiest in welke snelheid hij zin heeft, ene keer trager, dan sneller maar nooit snelle fluctuatie (althans, de wow/flutter is ook niet perfect). Ik heb ook wel eens bij spoelen, dat het apparaat plots sneller of trager spoelt.
Kan het zijn dat de snaren die ik kreeg niet goed zijn? Waren de enige die ik kon vinden voor dit type apparaat (http://www.ebay.de/itm/Riemen-fuer-Denon-DRM-24-HX-DR-M24HX-DR-M24HX-C…)
testman
waar rook was, werkt nu iets niet meer
als het mechanisme de capstan drukrol niet altijd gelijk aandrukt heb je ook steeds verschil in snelheid.
afspelen gaat vaak ook via een apart vertragings deel in de tandwielen. de motor kan dan standaard hetzelfde toerental draaien. vaak is dat vertragingsdeel met rubber wielen of en kleine snaar, die kunnen ook problemen geven..