philips wac3500D

zijn er meer mensen die balen dat deze set geen internet radio meer door geeft ?

philips stopt met door geven van deze dienst , nu vraag ik me af of er een mogelijkheid is om het software te herschrijven zodat je toch weer internet radio kan beluisteren

maartenbakker

Golden Member

Beste kans is waarschijnlijk om de server waar hij naar zoekt, in je router om te leiden naar een eigen of andere server.

Je moet dan wel uitkijken dat je niet de nieuwste firmware gebruikt, kan zomaar zijn dat die niet meer naar een server zoekt.

Overigens geldt dit voor ALLE Philips smart receivers, hometheaters, etc. Ik zou als ik jou was ook naar de juridische mogelijkheden kijken. Je hebt het product immers met die functionaliteit gekocht.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

ja vind ook een beetje vreemd dat philips dit doet , heb ondertussen wel een website gevonden die op de MCi500h spotify kan krijgen dit is de zelfde speler alleen een ander uiterlijk

Heb al een klacht bij philips gedaan maar die doen er niks mee

Philips doet er niets mee omdat die afdeling naar Gibson is gegaan en die wilde dat niet meer.

maartenbakker

Golden Member

Toch heeft Philips wel verantwoordelijkheid omdat hun naam er op staat. Toen je het product kocht, deed je zaken met hen.

Ik geef het met mijn beperkte kennis van consumentenrecht zeker 50% kans dat er iets te verhalen valt. Omdat het nogal veel producten bvetreft neem ik aan dat er wel iemand opstaat die er een rechtszaak van wil maken.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

snap niet waarom philips niet het software wat aanpast zodat je toch op een andere manier wel internet radio kan krijgen .

Tevens zit er ook een fout in de voedingsgedeelte er zit een fan in deze speler die eigenlijk nooit draait tenzij je de set op ze hardst zet.

als je deze weerstanden aanpast van de ptc dan wordt de speler bijna niet meer warm en hoor je de fan niet eens

maartenbakker

Golden Member

Fabrikanten en firmwareupdates is altijd lastig.

In dit geval zou Philips zelf niets kunnen doen omdat ze de tent verkocht hebben. Ze zouden Gibson Brands een trap moeten geven die dan vervolgens aan Woox opdracht geeft om nieuwe firmware te maken.

Waarschijnlijk is het makkelijker en goedkoper om de klanten die klagen elk een paar tientjes toe te stoppen.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

http://www.philips.nl/c-e/terms/streamium.html

code:

Beperkingen op de toegang tot contentstromen
Philips garandeert geen toegang tot een bepaalde contentstroom of tot de content in een bepaalde stroom. 
Philips mag op elk moment naar goeddunken de toegang tot een bepaalde stroom of content aanbieden of stopzetten. 
Sommige stromen zijn toegankelijk door overeenkomsten met internetaanbieders. Zij bepalen welke stromen beschikbaar zijn in hun directory's. 
Philips doet er alles aan om een goede selectie van internetaanbieders aan te bieden. 
Philips kan echter niet garanderen dat de toegang tot een bepaalde internetaanbieder continu beschikbaar is. 
Philips mag naar goeddunken de toegang tot een bepaalde internetaanbieder aanbieden of stopzetten.

code:

DOOR HET PRODUCT TE REGISTREREN, BEVESTIGT U DAT U DEZE ALGEMENE GEBRUIKSVOORWAARDEN HEBT GELEZEN EN BEGREPEN EN DAT U ERMEE INSTEMT.

Uiteraard is het door de PH juridische afdeling dichtgetimmerd.
Wellicht dat een jurist er mogelijk toch "brood" in ziet.

Wel jammer dat ook nu weer een gekocht product zomaar van een stuk functionaliteit wordt ontdaan.
Zo heb ik hier ook het één en ander liggen wat "zomaar" niet meer door de leverancier wordt ondersteund. Blijkbaar pikt de consument deze crap. En nee het is niet allemaal PH.
Wat streaming betreft heb ik hier nog een originele Slim-Devices Squeezebox Classic (later door Logitech overgenomen), en werkt nog perfect.

TonHek
[Edit] @maartenbakker hieronder.
Ik heb niet alle voorwaarden hier gepost... slechts een kleine greep. Als je de link die ik bovenin mijn post heb geplaatst aanklikt zie je dat eigenlijk alles wel dichtgetimmerd is.

The fastest way to succeed is to double your failure rate.
maartenbakker

Golden Member

Ik zie wel een gat. Philips heeft het daar over individuele stromen van aanbieders, maar niet over hun eigen server en/of firmware.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."