beste,

ik heb een gebruikte LOGO!Oba4 kunnen bemachtigen, helaas is het programma beschermd met een passwoord... deze heb ik echter niet :(:( ik kan het dus niet wijzigen of verwijderen...

weet iemand of je deze kan kraken op een of andere manier? (en dan bedoel ik niet met de hamer;) )

tim

Volgens mij kun je hem met de laptop gewoon overschrijven, dan ben je wel het programma kwijt.

Als je in het bezit bent van Logo soft, schiet dit er dan eens in.
Als dit werkt is er niets aan de hand.

Gebruikte ingang = I1, en gebruikte uitgang = Q1.

Test.lsc

zal dit eens proberen als ik aan een logo<==>pc kabel geraak voor oba4 :p is namelijk niet de internetkabel van oba8...

[Bericht gewijzigd door Henry S. op (54%)]

Het wachtwoord in de LOGO is niet te kraken. Gelukkig maar, daar is het toch voor.
Maar Siemens heeft aan je gedacht, je kunt de LOGO! wel leeg halen, dus het hele programma er uit.
Je houd dan een LOGO over zonder programma en zonder wachtwoord.
En dan past er weer een nieuw programma in.
Dat werkt met elke LOGO versie zo.
Het kan op de LOGO rechtastreeks, dus zonder kabeltje.
Het zit in het menu van programma bewerken etc.

Op 25 februari 2016 10:05:31 schreef Lambiek:
Als je in het bezit bent van Logo soft, schiet dit er dan eens in.
Als dit werkt is er niets aan de hand.

Gebruikte ingang = I1, en gebruikte uitgang = Q1.

[bijlage]

Lambiek:p

dit werkt niet (zie foto) ik heb perfect verbinding met de logo maar blijft w8woord vragen als ik heb programma in de logo wil steken...... nog suggesties?? :)

Op 24 februari 2016 23:02:32 schreef Willie W:
Volgens mij kun je hem met de laptop gewoon overschrijven, dan ben je wel het programma kwijt.

lukt niet :( blijft naar passwoord vragen...

Als het 1 met een rode geheugen module is dan kun je het vergeten.
Misschien andere geheugen module erin zetten nog eens testen.

https://support.industry.siemens.com/cs/attachments/17471332/17471332_…

Op 3 maart 2016 17:26:46 schreef timdw:
lukt niet :( blijft naar passwoord vragen...

Op 25 februari 2016 18:57:45 schreef Toeternietoe:
Maar Siemens heeft aan je gedacht, je kunt de LOGO! wel leeg halen, dus het hele programma er uit.
Je houd dan een LOGO over zonder programma en zonder wachtwoord.
En dan past er weer een nieuw programma in.

Heb je dit al geprobeerd?

Op 3 maart 2016 19:16:40 schreef Lambiek:
[...]

[...]

Heb je dit al geprobeerd?

het is gelukt, :) paswoord kunnen kraken met device monitoring studio :) op youtube gevonden:)

die leest serieele signalen

Heb je de link van het filmpje? Misschien handig voor diegene met hetzelfde probleem en op dit topic terecht komt.

Je moet eerst het oude programma er uit gooien. Dat kan dmv de drukknopjes op het scherm
dIt is al een oudje, maar ik dacht dat je op de ESC en de OK toests tegelijk moet drukken.
Dan krijg je een menu.
Ga dan met de pijltoetsen naar Edit Programm of zoiets, en dan is er een optie met zoiets als Clear Programm.
Dan krijg je de vraag AR joe sjoer of zoiets.
En als je al die stappen doorlopen hebt, dan heb je weer een maagdelijke LOGO en kun je deze via LOGO-Soft benaderen.

Als het niet lukt laat het dan weten, het kan dat weet ik zeker. Op het werk heb ik denk ik nog wel zon oudje liggen en probeer ik alle toetscombinaties van je.

Maar je zou ook het handboek kunnen downloaden. Voor de 0BA4 is deze er nog in het Nederlands, en het kost je niets.