hallo,

weet iemand of het mogelijk is de scart uitgang van b.v. een videorecorder met een simpele schakeling op een computermonitor aan te sluiten is??

Op 27 augustus 2004 22:28:53 schreef crox:
hallo,

weet iemand of het mogelijk is de scart uitgang van b.v. een videorecorder met een simpele schakeling op een computermonitor aan te sluiten is??

LOL
ik wou juist een topic openen met juist dezelfde vraag :-)

ik denk dat je hier een hele klus aan krijgt, het signaal van een monitor is namelijk heel anders dan dat van scart

Duurdere monitors hebben soms ook RGB-ingangen, die kan je rechtstreeks op een scart aansluiten. Van scart naar vga zal wel moeilijker zijn, anders zou dit wel meer gedaan worden.

je kan ook een TV-kaartje kopen
maar volgens mij zit daar alleen maar een video in
en een audio in in

maar geen scart

Op SCART zit R/G/B en composiet video, voor VGA heb je R/G/B nodig, H-sync en V-sync. Uit het composiet sigaal kun je met de LM1881 de H-sync en V-sync halen. Probleem is echter dat de meeste monitoren de tv sync frequenties niet kunnen verwerken, ik speek uit ervaring.

http://www.epanorama.net/documents/vga2rgb/scart.html

SCART kan zowel composite als RGB zijn toch ? Rommelige "standaard", maar dat terzijde.

Als je het goed wilt doen heb je een genlock nodig die de raster- en lijnfrq's overzet van 50 Hz / 15625 Hz naar iets als 68 kHz / 85 Hz of wat je monitor lust.
Dat is helemaal niet simpel, je moet een beeld digitaliseren, opslaan en tegelijkertijd met een andere snelheid en hogere resolutie uitlezen.

Populaire videomonitoren zijn o.a. die van de oude Commodore-Amiga enzo, die hebben composite en RGB ingangen en werken op normale frq's. Of gewoon een kleine TV.
Wat ook nog kan is een oud PC'tje voorzien van een video in-kaart.

Op 28 augustus 2004 13:16:20 schreef aart:
Populaire videomonitoren zijn o.a. die van de oude Commodore-Amiga enzo, die hebben composite en RGB ingangen en werken op normale frq's. Of gewoon een kleine TV.
Wat ook nog kan is een oud PC'tje voorzien van een video in-kaart.

dat van die pc is voor mij geen optie maar ik heb nog wel 2 oude monitors staan een van tandy en een van tullep of zoiets ik zal is achter een pinout zoeken van de connectors daarvan want het zijn zeker geen standaard connectors|:-(
EDIT: ik denk dat ik dat scherm van tandy ga verkopen want daar vragen ze op sommige plaatsen nog 125$ voor

[Bericht gewijzigd door Stynus op ]

Gisteren op het werk nog toevallig zo'n apperaatje aangeschaft. Zover ik het nu uit mijn hoofd kan vertellen zijn de ingangs mogelijkheden: S-video in / gewoon video in en audio links en rechts (met cinch aansluiting) Dus geen scart. Diversen uitgangen, waaronder een uitgang voor de monitor. Het werkt perfect en goed beeld. Volgens mij kosten ze ongeveer € 60,- met leuke behuizing en volgens mij nog met afstandbediening ook. Zijn verkrijgbaar in de betere electronica zaken. Groetjes
www.proostenelectronics.nl
laders/omvormers

Mooi zo, wist niet dat ze zo goedkoop zijn tegenwoordig. :)

Maar waar is die link voor ?

j kan toch wel een omvormer kopen van scart naar video out
en audio out