Ben bezig met het programmeren van een s7 200 cpu 222 plc en dien 3 uitgangen hoog te maken (forceren). wanneer ik dan de ingangen wil activeren om de uitgang even laag te maken lukt dit niet! Klopt het dat een geforceerde uitgang zijn positie blijft vast houden? Wat is het opzet om uitgangen te forceren? Vind hier niet veel over terug.
Dank voor reacties;

Bij AB(Rockwell) weet ik dat als je een uitgang "forced" dat die altijd die stand aanhoudt, gelijk wat er in die rung staat.

Dat wordt gebruikt om oa. een defect kontakt zoals een toerentalwachter te kunnen overbruggen zonder dat gans de installatie stilvalt.
Zo kun je gecontroleerde acties ondernemen om de herstelling op een veilige manier op te lossen.

Als je dit bij ons deed moest je onmiddellijk een veiligheidsformulier invullen, zeer gevaarlijk in grotere bedrijven waar meerdere elektriciens werken, want zoiets vergeet makkelijk.

dacht het ook al dat het niet voor een goed werkende installatie geschikt is uitgangen te forceren. Dus eigenlijk niet toepassen!

In step 7 pakket van Siemens kan je kiezen of de forcing in het begin of op het eind van zijn cyclus moet doen.
in jouw geval doet deze dat nu in het begin, kijk eens of je het kan zien in het VAT tabel?

Wil jue de uitgang toch hoog hebben kan je er ook een or poort aan proggen met een geinverteerde false er aan.

in mijn program moet uitgang hoog zijn bij opstarten PLC in Run en omlaag gebracht worden bij puls aan de ingang

Op 27 mei 2016 15:05:10 schreef Mixsage:
In step 7 pakket van Siemens kan je kiezen of de forcing in het begin of op het eind van zijn cyclus moet doen.

Wat is daar het voordeel van?
Na 1 cyclus staat de uitgang vast of denk ik verkeerd..?

Een 200 heeft toch ook wel een systeembit die alleen de eerste cyclus hoog is dacht ik? Ik meen SM0.1 , daar kun je de uitgang mee setten.

dank voor de info, ga het verder uitproberen

Als je zeker wil zijn dat de output hoog is blijft deze dat ook echt anders overschrijft de status van het programma dit weer. Dit heet dan ook forcen, ofwel je forceerd de uitkomst.
Dat is het verschil van aan het aan het eind of begin je forcing in te zetten in je VAT tabel in S7

Forced I/O wordt alleen voor debugging gebruikt om even een uitgang te ... "forceren" zonder het programma aan te passen.
Met een TD200 aan een S7-200 kun je dat bijvoorbeeld in een van de display/system menu's ook inschakelen en weer uitschakelen. Handig om het signaalpad van de outputs te kunnen volgen. Zeker niet vergeten om die weer uit te zetten!

Verder gebruik je zoiets in het eigenlijke PLC programma nooit.