Beste,

Heb onlangs een starterskit gekocht LOGO 0BA8 12/24 RCEo met voeding, ethernetkabel en software.
Omdat ik nog maar pas aan het oefenen ben met een logo had ik graag een programma van mijn werk
bekeken. Echter hebben we hier enkel LOGO's OBA6 in gebruik.
Kan ik het programma van een OBA6 inlezen op mijn Macbook.
Welke programmeerkabel moet ik hiervoor gebruiken ?

Alvast bedankt.

Een oude Logo kabel, die zit niet in je startersset. Hebben ze geen bestanden van die Logo's?

Werk nog maar pas op dit bedrijf.
We hebben 6 logo's 0BA6 in gebruik (waar ik momenteel weet van heb). Nergens een backup van.
Sommige schakelkasten zitten er 2 welke een kruidentransport/menger aansturen.
Daarom zou het handig zijn deze programma's te hebben natuurlijk......
Zal dus op zoek moeten naar een oudere versie programmerkabel veronderstel ik ?

Op jouw versie 8 gebruik je een gewone netwerkkabel. Alle voorgaande versies hebben een speciale kabel, kost ongeveer 70 euro.

Als je daar nog maar net werkt en er zijn geen backup's zou ik wel even oppassen voor je er een kabeltje in steekt. Voor hetzelfde geld download je een leeg project naar een Logo :-)

[Bericht gewijzigd door GJ_ op (42%)]

Onthouden, normaal is:
uploaden van je PLC of Logo naar je PC
downloaden van je PC naar je PLC of Logo (of HMI, FO enz)

Siemens was daar goed in om verwarring te stichten... :)
Bij hun GSM modules was het ook zo. De TX van de UART poort was een ingang, en de RX een uitgang... (gaat dus erg vaak mis)

Zou het met volgende programmeerkabel kunnen gaan om met een OBA6 verbinding te maken.
PC-USB Art.nr. 6ED1 057-1AA01-0BA0
Mvg.

Dat lijkt me de juiste kabel.

Op 4 juni 2016 19:44:38 schreef Arco:
Siemens was daar goed in om verwarring te stichten... :)

Dat klinkt onlogisch. Maar downloaden naar de PLC toe is wel logisch en van alle merken: de PC is hier altijd het bovenliggende systeem.

Met de GSM modems werd er bedoeld dat je op die plaats RX en TX van de PC moest aansluiten. Maar niemand begreep dat echt... :)
Maar da's met meer zaken zo. 'SDO' en 'SDI' bij een SPI poort wil ook vaak verwarring geven. Motorola's 'MOSI' en 'MISO' was een stuk duidelijker...

Je kunt de software van je werk gewoon op je laptop installeren, en updaten naar de nieuwste versie.
Wij op de zaak hebben ook een versie 6 CD-rom, en heb ook geüpdatet naar 8.
Geloof alleen dat versie 8 nog steeds niet in het Nederlands te krijgen is, 6 wel.
Het is maar of je daar waarde aan hecht.

Bij de Technische Unie of een andere soortgelijke groothandel kan je gewoon een kabel bestellen voor de LOGO6.
Type gewoon in "logo kabel".
Als je met de 8 gaat werken kan je gewoon een patchkabel pakken,
of zelfs over net netwerk benaderen, en van een nieuw programma voorzien.
Met de 7 kan dat trouwens ook.