Het grote interessante aanbiedingen topic deel 5

Dit topic is gesloten

Tidak Ada

Golden Member

HBM biedt een st doorvoertules aan (180st.)

en een set boren met zeskant snel vatting

Beiden voor € 4,99

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Die boortjes vallen helaas erg tegen.

Je hebt tijd of je hebt geen tijd ! als je geen tijd hebt, waar is die dan gebleven ? https://ledverlichtingsoest.com/
Tidak Ada

Golden Member

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Op 19 september 2018 13:24:10 schreef Tidak Ada:
HBM biedt een st doorvoertules aan (180st.)

[bijlage]

en een set boren met zeskant snel vatting

[bijlage]

Beiden voor € 4,99

Die tules vind ik scherp geprijsd alleen voor die boren..ga ik wel naar de Action.

Op 19 september 2018 15:43:39 schreef Tidak Ada:
Wieso?

Net als die brilschroevendraaier setjes.....
Boorkop draait, boortje blijft stilstaan (slipt)

Je hebt tijd of je hebt geen tijd ! als je geen tijd hebt, waar is die dan gebleven ? https://ledverlichtingsoest.com/
Tidak Ada

Golden Member

Op 19 september 2018 16:19:42 schreef vincent1971:
[...]

Die tules vind ik scherp geprijsd alleen voor die boren..ga ik wel naar de Action.

Hebben ze die ook bij de Action, of zijn dat gewone boren, zonder zeskant?

Als ik die boren bij de DHZ haal, betaal ik bijna even veel voor één boor als voor de hele set. Maar goed, als ze slippen.... :(

In het algemeen heb ik altijd redelijk tot god spul bij HBM. Nooit een echte miskoop gehad.

[Bericht gewijzigd door Tidak Ada op woensdag 19 september 2018 17:20:51 (10%)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

@TA

kijk ook eens bij ecotools.nl
Geen aandelen in die hut, maar zijn regelmatig goedkoper dan hun leveranciers !
Kan je de facturen zo overhandigen .

Je hebt tijd of je hebt geen tijd ! als je geen tijd hebt, waar is die dan gebleven ? https://ledverlichtingsoest.com/

Vele, vele pagina's terug is hier eens gesproken over de Lidl 20V accu gereedschappen.

Zag dat de accu's geen 20 maar 15 euro zijn (online) en had tevens bij zwager de kans er eentje open te schroeven. (Edit: de 4Ah is maar 28 euro, over het hoofd gezien (dacht dat dit de 2,5Ah 20V was)

Helaas zijn het Parkside cellen (dus ze hebben er zelf een hoesje om laten doen...) dus kan niet achterhalen WAT er in zit.

Maar mijn zwager is zeer tevreden en de hoeveelheid elektronica in de accu doet mij geloven dat er wellicht zelfs gebalanceerd wordt. En lijkt ook een stroomshunt in te zitten?

Valt me niet tegen voor die prijs.
Het Googlen van de gebruikte chip (LGT8P22A) levert vooral hits op van een Anker net gevoedde USB lader ??!?

https://i.imgur.com/jhjLdlTl.jpg
https://i.imgur.com/PaAP0XJl.jpg

En nu we toch bij de Lidl zijn: voor mijn verjaardag een cirkelzaag gehad en omgeruild voor deze invalzaag (allebei ~90 euro) en later een Lidl cirkelzaag voor 25 euro (was flink afgeprijsd) erbijgekocht. De cirkelzaag heb ik nog nooit gebruikt, de invalzaag al tientallen keren.

Ik heb inderdaad indertijd gepost over dat lidl gereedschap. Ik ben er nog steeds heeltevreden over en heb er zowat de hele verbouwing van mijn huis mee gewerkt (nog steeds gaande).

Ik heb het gereedschap flink gebruikt (dwz duizenden schroeven gedraaid met de slagschroevendraaier waaronder 6x180..werkt allemaal nog feilloos. Met de reciprozaag kleine coniferen gezaagd; gaat nog als een speer. De accuboormachinen gebruikt met gaten zagen tot 80mm enz.

Tot nu toe 1x accu kapot, kosteloos werd een nieuwe opgestuurd (zonder de oude op te sturen naar lidl). Accu deed het later overigens wel weer.

Er verschijnt nu een nieuwe serie die brushless is, dus op de x20v serie nog lang blijft bestaan geen idee.

Wel zie ik dat naast een afprijzing van de 2ah accu's de 3ah accu's zijn vervangen voor 4ah.

Met vriendelijke groet, Rob

dat is nu standaard zo, makita heeft die overgang van 3 naar 4 naar 5Ah een jaar of 3-4 terug al gehad. een machine in koffer heeft dan ook 2x 5Ah erbij zitten. icm een borstelloze machine is dat heel sterk. heb er nog niet 1 stuk gehad die motorsturingen, en dat is het duurste onderdeel..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

@testman, veel mensen maken de verwijzing naar makita,lijkt mij onterecht, prijzen liggen heel anders.

Wat betreft elektronica de accu's deze zijn voor mij ook een mysterie. Maar ik weet wel dat er een ontlaadbeveiliging op zit. De machines vallen nl in 1x uit. Dit is als beter dan bij mijn eerste generatie makita slagschroevedraaier.

De accu lijkt ook te communiceren met de verbruikers en de lader.

Verder heb ik de zaklamp/usb voeding omgebouwd om de accu's als externe voeding voor andere apparaten te kunnen gebruiken. De interne led van de lamp werd geschakeld door een 5v signaal. Ik Heb de 18 volt lijnen en deze 5 volt lijn uitgeport. De 5 volt lijn voed de enable lijn van een dc-dc converter of een relais. Op deze manier blijft de originele communicatie en ontlaadbeveiliging in tact.

Met vriendelijke groet, Rob

de 5Ah accu's van makita hebben de diepontlaad beveiliging in de accu gebouwd zitten, deze schakelt dus intern af. voorheen moest de machine het aan boord hebben, en zeker de oude hadden dat niet, stelselmatig te diep ontladen en "the beep of death" was het resultaat. er zijn veel subtypen machines, communiceren met de accu middels de gele stekker of middels die 3e lip stoppen als de accu leeg is. is de accu gaar is geweest heb je een aanpassing van die lip nodig, anders werken machines er niet op als de accu met een andere lader wel weer geladen kan worden. met oude 3Ah accu's kun je niets meer met grootverbruikers als sds machines en slijptollen, de hoge Ri zorgt al snel dat de machine uitvalt met stromen boven 25A.

parkside spul is leuk voor een bouwtje thuis, maar verwacht er niet te veel van, dagelijks ermee werken is het spul niet voor gemaakt.

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Moest deze even delen, 7 euro voor een soldeerbout op batterijen. En het werkt nog fijn ook! Ik heb er ook eentje van Weller (met 4 AA batterijen) maar deze goedkope van Lidl is zo veel fijner!!

https://www.lidl-shop.nl/PARKSIDE-Accu-soldeerbout/p100235346

Zelf heb ik wel de push button kortgesloten, anders moet je continue deze ingedrukt houden tijdens solderen.

http://www.020it.nl - Industriële elektronica ontwikkeling. - http://www.procircuits.nl

Had hem al gezien, maar heb niet zoveel vertrouwen in draadloze batterij-soldeerapparaten. Met zo'n positieve beoordeling ga ik het toch heroverwegen...

Op Youtube staan legio filmpjes van mensen die twee gereedschap accu's samenvoegen. Zat ik voor de Lidl accu's ook aan te denken, maar ben wel bang dat (gelijk fietsaccu's) er 'teveel' intelligentie in de accu's zit wat dit plan bij voorbaat al kansloos maakt. (Edit: niet nodig, ik dacht dat hun 2,5Ah accu 28 euro was, maar dit blijkt de 4Ah accu te zijn. Nog betere value for money dan de 2Ah voor 15 euro)
(Zwager heeft aardig wat apparatuur met die 20V accu's en dubbele capaciteit = minder mishandeling van de cellen, dus langere levensduur. Daarnaast zou het een eerste stap kunnen zijn om zelf ook dit systeem te gaan gebruiken: slagboormachine zonder accu en brushless boormachine. Slagboor zonder accu (35euro) met losse accu (15 euro) is 10 euro goedkoper dan compleet (60 euro), maar dan heb je er wel een lader bij natuurlijk.).

Edit: compleet afgeknapt op hun 20V systeem na het lezen van deze regel bij de brushless boormachine...:

Accu, compatibel met Parkside Performance apparaten (niet de reguliere '20V familie')

Lidl: We maken een 20V systeem zodat je alle acu's in alle apparaten kunt gebruiken.
Redactie: Geweldig idee!!!
Lidl: en een jaar later introduceren we een 20V systeem dat niet compatibel is met ons 20V systeem.
Redactie: ?!?!!!!?????

bprosman

Golden Member

Moest deze even delen, 7 euro voor een soldeerbout op batterijen. En het werkt nog fijn ook! Ik heb er ook eentje van Weller (met 4 AA batterijen) maar deze goedkope van Lidl is zo veel fijner!!

Nadeel van een batterijding is dat als hij leeg is je eerst moet laden voor je verder kunt. Met een gasbout ben je na 2 minuten weer onderweg.

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.

Op 23 september 2018 15:44:05 schreef bprosman:
[...]
Nadeel van een batterijding is dat als hij leeg is je eerst moet laden voor je verder kunt. Met een gasbout ben je na 2 minuten weer onderweg.

Ik heb jarenlang gasbouten gebruikt, maar nu toch echt "over" naar deze dingen. Waarom? Gas bouten, ik heb altijd weller gehad -de pyropen- maar geregeld liet deze in de steek waardoor ik op gegeven moment meerdere reserve 'punten' had, gas-flessen e.d.

Ik heb nu 3 van de LIDL gekocht, 15 euro (kost alleen de punt van weller al). Laden in uur op, supersnel warm (15 seconden hooguit), lampje erbij en vooral.... geen loeihete uitlaad zoals bij de gasbouten (voor mij is dat altijd enorm opletten / hitteschild plaatsen).

En ze laden op via micro usb, dat is altijd wel aanwezig als je de lader vergeet.

Ik ben er in ieder geval blij mee :-). Ik denk overigens ook niet dat deze prijs bij de LIDL lang blijft... lijkt me zo.

http://www.020it.nl - Industriële elektronica ontwikkeling. - http://www.procircuits.nl

ik heb al een ruim jaar de dremel versatip, dat ding werkt altijd.

hervullen doe ik gewoon met een gasbusje van de action , verder zitten er ook handige accesoires bij zoals een hetelucht mondstuk voor krimpkousen ed,
een soort mesje om plastic aan elkaar te smelten en een mes om bijv touw of worteldoek te snijden.

ik heb hem toen gekocht voor 40 euro en nog nooit een moment spijt van gehad

Tidak Ada

Golden Member

@YachtElektronics:
Hoe lag, denk je, dat je nieuwe punten voor dit boutje kunt krijgen? Ik denk niet erg lang gezien mijn ervaring met o.a. borstels voor elektrische tandenborstels van deze (en die andere) keten. Om over accu's maar te zwijgen.
Einde garantie is meestal ook einde service en onderdelen.

@flukemaster:
Laat dat nu precies hetzelfde boutje (op de kleur na) zijn dat ik een aantal jaren geleden van Ferm Bij de Gamma kocht voor nog geen 20 Euro....

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Op 23 september 2018 19:51:51 schreef Tidak Ada:

@flukemaster:
Laat dat nu precies hetzelfde boutje (op de kleur na) zijn dat ik een aantal jaren geleden van Ferm Bij de Gamma kocht voor nog geen 20 Euro....

ze kosten nu allebei even veel

Tidak Ada

Golden Member

Heu....?
Ik dacht dat de Proxxon twee keer zoveel kost (edit: Zelfs meer!) dan die Ferm.
Ik heb minder dan € 20,- voor die van Ferm betaald!

edit-2:
Nu dus € 44,95 t.o.v. 54,99 bij Proxxon
/edit

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Op 28 september 2018 22:17:10 schreef Tidak Ada:
Heu....?
Ik dacht dat de Proxxon twee keer zoveel kost (edit: Zelfs meer!) dan die Ferm.
Ik heb minder dan € 20,- voor die van Ferm betaald!

edit-2:
Nu dus € 44,95 t.o.v. 54,99 bij Proxxon
/edit

haal je nu niet wat door elkaar ? , ik heb namelijk een dremel en geen proxxon

Tidak Ada

Golden Member

Oeps ik had het inderdaad over de Proxxon.
Achteraf blijkt het prijsverschil niet meer zó groot (€ 10,-)
Afijn, ik heb hem voor onder de € 20,- en hij bevalt uitstekend :)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
Tidak Ada

Golden Member

Action biedt een Dubbele USB lader van Grundig voor de sigaretten plug in de auto aan voor € 2,25.
Is dat troep ondanks het merk, of toch gewoon goedkoop?

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
Arco

Special Member

Ik weet niet of er aan de naam Grundig nog wat valt af te leiden, is nu een Turks plakplaatjemerk volgens mij...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Sine

Moderator

Grundig is inderdaad alleen nog maar een sticker plakker, je ziet de meest guwelijke meuk met die naam er op.

Verder is dit topic ook weer zwaar over zijn lengte heen, tijd voor wat nieuwers (beters?)

Hier : https://www.circuitsonline.net/forum/view/142447 verder.

Dit topic is gesloten