te " zwakke" keyboardversterker gekocht voor veel audiobronnen

Ik heb een niet meer retour te zenden Ultratone KT108 15 watt*keyboardversterkertje inclusief equalizertje. Heeft tevens aansluitingen voor ook CD-speler en een 2e instrument gekocht. gebruik het voor een electronisch accordeon RolandFX1. of later voor een waarschijnlijk nog aan te schaffen keyboard. De vorige is terziele gegaan.
Ik heb *hierop aangesloten:(met een mengpaneeltje ertussen)

CD speler
Konig mengpaneeltje 3 kanaals
casetterecorder,
en zou er ook nog graag een platenspeler op willen aansluiten.

Ben er achtergekomen dat het versterkertje te weinig power heeft, maw: bij bv. gebruik van accordeon + cd-speler OF casetterecorder
komt er van 1 van de instrumenten (ik speel wat mee met andere geluidsbron om te oefenen/iets in te studeren)niet voldoende geluid (wattage?) om beide goed te kunnen horen.

Vraag: kan ik, om meer/voldoende geluid er een goedkoper, 2e hands voorversterkertje ? tussen zetten ? Of moet ik hem toch inruilen voor een versterkertje met meer wattage/power ?

graag ook tips. Kan niet zelf electronica bouwen !

Een juist antwoord hangt af van wat je waar, hoe, en waarop hebt aangesloten. Misschien een tekeningetje?

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - www.arcovox.com

Vreemd, je hebt niveauknopjes per ingang op dat ding en een mengpaneel. Dan moet je toch alles kunnen regelen?

Vermogen / Wattage is hier geen probleem, dat bepaalt hoe hard (alles tezamen) het klinkt, als 1 stem of instrument de andere overstemt moet je de hardste zachter zetten of de zachte harder. Dat kan in jou geval op 3 plekken zijn:

1. apparaat zelf, bijvoorbeeld het accordeon, is niet altijd mogelijk. CD speler meestal niet.

2. op het mengpaneel

3. of op de ultratone, als het daar nog apart binnenkomt.

Heeft het mengpaneel niet toevallig een auto-mute / priority knopje, dat bewust de andere signalen verzwakt als er een kanaal wordt gebruikt? Wel type is het?

Hoe klinkt het met een koptelefoon op de versterker? (en op het mengpaneel?) daar heb je namelijk helemaal geen vermogen meer nodig.

Wellicht is het signaal van de cd speler te hoog in vergelijking met dat van de instrumenten? Wat als je de volumeknop van de instrumenten vol open zet, is het dan niet opgelost? Beste oplossing is misschien een simpel mengpaneeltje waar je de cd speler op aansluit en deze dan aan de versterker zetten?

Dank voor jullie antwoorden, reageer een beetje laat want ik heb het gedoe even met rust gelaten.