Ik ben bezig met de reparatie van een musicall wallunit
http://www.musicall.nl/at-the-scene/audio-uplink/audio-uplink-mra-1/

In het stukje schema dat ik heb bijgevoegd wordt het gebalanceerde signaal van een xlr stekker omgezet in een ongebalanceerd.
De schakelaar is voor de keuze tussen microfoon en line.
Achter deze opamp zit nog een buffertrap, waarna het signaal samen met de voedingsspanning over een 2 draads systeem naar de controller wordt gestuurd

Deze wallunit heeft vermoedelijk een overspanning gehad via een ongeaarde laptop of pc.
Daardoor zijn een 2 tal componenten defect.
De opamp meet 24 ohm tussen de 2 voedingsaansluitingen.
En de rood omcirkelde condensator is kapot, meet 10 ohm (ook na verwijderen)

Probleem is dat het een smd condensator betreft, en ik de waarde niet kan achterhalen.

Ik heb op voorraad 1, 10, 100 en 470 nf
Welke zou het best toe te passen zijn?

Beste Ronnie,

Musicall is een onderneming van Dateq. En zoals vele inmiddels weten is de service van Dateq gewoonweg super. Je zou Dateq een mailtje kunnen sturen voor een schema, of het gehele ding gewoon ter reparatie aanbieden. Ze zijn meestal heel erg coulant met de prijzen is mijn ervaring, daar kun je vaak zelf niet voor gaan lopen prutsen.

Ik zou de 470nF nemen als ik moest gokken.

Maar het advies van DJohnny natuurlijk niet in de wind slaan.

Ik heb even in mijn service doc's zitten loeren.
Die condensator mag je er uit laten.

Bij overspanning zal de opamp inderdaad we zijn gaan hemelen.
Die kun je vervangen door een standaard TL071 (letop, de ÉÉN en zeventig!)

Die condensator is om de chassisground en de signaalground te koppelen, Ik zou hem niet weglaten. Hoewel het in stabiele situaties geen verschil in werking hoeft te geven wil je wel dat pieken (zoals spanningsverschil bij het aansluiten) gelijk weggeknepen worden.

Ik heb de condensator van 470nf geplaatst en het ic vervangen.

De boel voorzichtig gevoed via een weerstand van 4.7k en het audio signaal via een condensator afgetakt van de weerstand.

Alles lijkt prima te werken, iedereen bedankt voor de input.