geachte iedereen,
ik ben bezig met een project, om stroom uit de lucht te halen na veel experimenteren heb ik nu ook ampères er bij weten te fietsen,
met germanium diodes 1n34a ik heb iets ontdekt ik gebruik 2 antennes 1tje bij de keramische condensatoren en 1 bij de elco´s die weer verbonden met 1 diode naar de eerste antenne,
ik had 19v op 20ma maar er gaat steeds 1 diode kapot en het werkt eventjes en daarna is hij kapot. zo´n 10 minuuten doet hij het. de condensatoren de elco´s worden warm,
ik moet nog wel even verder experimenteren,
ik zal kijken of het schema in kan scannen, of maken op de computer. ik hou jullie op de hoogte.
Arco
Special Member
Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
evdweele
Overleden
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
Nieuw is deze "ontdekking" allerminst. Benjamin Franklin wist dit al in 1752 aan te tonen.
Hunter
Damn the torpedoes, full speed ahead!
Geen schema plaatsen! Niet doen.
Voor je het weet komen er steeldieven die jouw idee roven.
Niet doen!
SparkyGSX
Een manager is iemand die denkt dat negen vrouwen in één maand een kind kunnen maken
fred101
Golden Member
www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur en maritieme en industriele PCBs
Het is opvallend bij filmpjes over free energie dat je met die dingen alleen maar goede resultaten boekt als je zo min mogelijk weet van natuurkunde en electronica. Daarnaast is het zo te zien een voorwaarde dat je bij voorkeur een klein geel multimetertje met tortester van de bouwmarkt hebt.
Ik ben ooit benadert om iets te meten aan een of andere wazige toestand. Ze wisten wel dat er meer dan 12 kV (of zoiets) op stond. want tot zo hoog hadden ze het al gemeten. Toen ik vroeg of het om AC of DC ging wisten ze dat niet 
Gezellig, Ik haal wat chips, ik heb een nieuwe smaak, silicium extra spice
De enige stroom die je effectief uit de lucht kunt benutten is luchtstroom, wanneer er tenminste voldoende wind staat.
Die kun je met een generator weer omzetten in een elektrische stroom, dat dan weer wel!
Het omzetten van elektromagnetische straling in elektrische stroom is alleen zinvol in het micro Watt gebied.
Daarmee is men nu druk bezig, zoek maar eens op de term energy harvesting.
Overigens heeft dit niets met lucht te maken zoals je in het topictitel stelt.
Elektromagnetische straling is ook aanwezig in vacuüm, dus wanneer er geen lucht aanwezig is.
Arco
Special Member
Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Er is genoeg energie om ons heen, alleen het verzamelen en opslaan is een probleem... 
(als je alle energie van de zon gedurende 1 seconde zou opslaan, zouden wij hier op aarde daarmee voor 1 miljoen jaar in onze energiebehoefte kunnen voorzien...)
flipflop
"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them" - Albert Einstein
Op 16 juli 2016 17:35:04 schreef fred101:
Het is opvallend bij filmpjes over free energie dat je met die dingen alleen maar goede resultaten boekt als je zo min mogelijk weet van natuurkunde en electronica.
Uiteraard, dat zou je alleen maar belemmeren in het out-of-the-box denken. Jij had al dat vermogen nooit zomaar uit de lucht gekregen, TS wel.
evdweele
Overleden
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
Hij heeft natuurlijk de antenne verkeerd om aangesloten. Probeer het eens met het andere eind van de antenne.
dat maakt toch niks uit, hoe je de antenna aansluit, het ene end of het andere,
een antenne is een antenne maakt niet uit hoe je het aansluit,
Mijn vrienden en ik hebben ook free energy uit de lucht gehaald. Ettelijke 10-tallen kV... Jammer genoeg wisten wij niet goed met deze free energy om te gaan dus er zijn een Red Pitaya en een laptopvoeding gesneuveld.
In het voorjaar in Liechtenstein hadden wij een statische neerslag (sneeuw) (lees blz. 6 en verder), een 2x 20 meter dipool en een niet geaard ontvangsysteem. Spanning kon zich prima opbouwen, sloeg zelfs door de isolatie van de openlijn naar metalen kozijn.

Op 16 juli 2016 18:18:30 schreef diode-anode:
of je nu het ene end van het koper draad aansluit of het andere dat maakt geen verschil.
Kijk, daar kan je nu eens weinig tegenin brengen.
het streepje op de diode zit aan de plus kant van de Elco´s dit klopt wel. maar waarom die ene diode kapot gaat weet ik niet. dat ga ik nog uitzoeken,
heb er nog 6 over,
Op 16 juli 2016 18:31:12 schreef diode-anode:
het streepje op de diode zit aan de plus kant van de Elco´s dit klopt wel. maar waarom die ene diode kapot gaat weet ik niet. dat ga ik nog uitzoeken,heb er nog 6 over,
Die kapotte diodes wekt enige verbazing bij mij. Denk niet dat ik alleen ben. Wat is daarmee aan de hand dan?
evdweele
Overleden
Een beetje statische elektriciteit loopt al snel op tot enkele kilovolts.
Weinig diodes die daar tegen kunnen.
flipflop
"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them" - Albert Einstein
ik zit te denken om dit zelfde schema wat ik nu heb met shotkey diodes te gaan maken,
die hebben ook een lage drempel spanning, maar welke zou de beste zijn, ik zal wel even zoeken op internet,