Beste forum leden,

In mijn auto zat een origineel bose systeem. Dit werkte geheel door middel van glasvezel. Helaas was de headunit kapot en heb ik deze moeten vervangen door een niet origineel. Een originele headunit met glasvezel zou namelijk duurder worden als de auto zelf. De auto heeft voor en achter een linker en een rechterspeaker en voor en achter een center speaker. Verder is de auto uitgerust met een subwoofer. Helaas kwam in de originele situatie het signaal bij me versterker via glasvezel binnen. Nu heb ik dus weer zelf draden moeten trekken.

Tot zover is het allemaal goed gegaan. Alleen mijn vraag was nu hoe ik de centerspeakers moet aansluiten. Kan ik deze op gewoon samen met de subwoofer bij elkaar twisten allemaal. Ik ben een leek op het gebied van audio dus ik hoop dat iemand me iets verder kan helpen.

Ik zou de mid speaker lekker laten varen.

Zie er geen nut van verder als de rest gewoon nu werkt.

Zeker NIET aan de subwoofer zetten.

Mercedes S is niet echt een bestaand type auto (kan op tientallen modellen slaan, net als Philips Matchline of Sony Trinitron). Bij Mercedes begin je met een W en drie cijfers als typenummer. Bij reparatievragen hier op het forum is het vrij gebruikelijk om zoveel mogelijk informatie te geven. Al is het autotype niet eens zo relevant. Het is in dit geval belangrijker te weten om wat voor versterker het gaat zodat we kunnen nazoeken of- en hoe je daar een centerspeaker op kunt aansluiten.

Als dat inderdaad niet kan, is onaangesloten laten inderdaad de beste oplossing (eerst uitzoeken en dan pas versterker kopen waar dat kanaal wel opzit is een tip voor de volgende keer).

Waar ik wel benieuwd naar ben, of het niet handiger was om de originele op de sloop te halen. Als ze weten wat het is, is hij vast ook niet goedkoop maar je kan geluk hebben en het scheelt veel gepuzzel.