Ik ben bezig een sproeisysteem te maken met een Logo Ik ben bezig geweest met het maken van een programma. Dit laatste is gelukt maar dan wel op een hele simpele manier.

Wie kan eens kijken hoe dit gemakkelijker kan, ik krijg namelijk de melding bij het programmeren van de Logo dat er bepaalde schakelingen niet beschikbaar zijn ( wat hij exact aangeef weet ik niet meer) tevens geeft hij aan te weinig geheugen te hebben.

Wat voor model Logo! heb je 0BA x?

ik heb de 24rc met uitbreiding.
Software logo 6

Het gaat om het type LOGO! het staat onder de toetsen en eindigt op 0BAx. Voor ons is van belang wat er op de plaats van de x staat.
Als de x een 7 of 8 is dan zul je je software moeten upgraden. Kost je noppes, en kan via de website van Siemens.
met programmeersoftware versie 8 kun je ook de voorgaande LOGO versies programmeren.

Een screenshot is leuk, maar voor ons nauwelijk te lezen, en al helemaal niet te simuleren.
Post ook je LOGO bestand hier .lsc programma

oke, ik snap wat je bedoeld.

Het is nog erger dan dat jij schetst. Ik heb een OBA6. Je geeft ook aan dat je dan moet update?? Nu heb ik gekeken op de siemens site maar zie alleen de update voor de stuurprogramma's V6 naar V 7 of V8.

Kan je misschien een koppeling doorgeven? Update je de logo zelf dan ook via de programmeer kabel?

Ik zal morgen het programma sturen, kan er nu niet bij.

Op 29 augustus 2016 16:20:50 schreef Toeternietoe:
Als de x een 7 of 8 is dan zul je je software moeten upgraden.

de jouwe is een OBA "6" dus dat is niet van toepassing

Verder klinkt het alsof je hardware verkeerd staat? lijkt me sterk dat een OBA6 volzit met zo'n programma.
tools -> select hardware

Verder gebruik je 7 uitgangen. vers geïnstalleerde logosoft zal (waarschijnlijk) een (ander) type logo selecteren die (waarschijnlijk) maar 4 uitgangen aankan.
Maar ik kan zo niet bij jou in de instellingen kijken. en ook de foutmelding niet zien

ik heb het verder ook niet gesimuleerd, maar werkt dit wel?
lijkt alsof er een puls komt vanaf een klok of I1
B001 10 seconden later hoog wordt en dan voor eeuwig hoog blijft
en dus Q1 - Q5 maar 1x een korte tijd open gaan, en nooit geen 2e keer meer
totdat je de stekker uit de logo trekt ofzo?

Ik heb toch het bestandje gevonden.

Verder heb ik een uitbreiding van 4 extra uitgangen.

Ik heb 5 sproeiers in de tuin, gezien ik niet zoveel druk heb om ze allemaal te laten sproeien moet ik iedere sproeier apart aan sturen. Tussen de sproeiers heb ik een korte tijd geprogrammeerd zodat niet te lang geen sproeier is bekrachtigt.

De andere 2 ventielen zitten in de meterkast, deze sluiten de ontkalker uit. De sproeiers staan dan direct op het waternet. Meer druk en een stuk goedkoper en veel minder zoutblokken nodig.

Schakelschema LOGO.lsc

Er zijn vele wegen die naar Rome leiden.
Stappenschakeling maak ik meestal zoals in de bijlage
Die kun je onbeperkt uitbreiden.

De wachttijd tussen de 2 secties heb ik wel ingeprogrammeerd, maar zou ik laten vervallen. Door deze wachtijd krijg je telkens een waterslag in je waterleiding. Zonder de wachttijd zal dit minder zijn.
Nog beter zou zijn even twee opvolgende secties tegelijk open te hebben.

Je kunt uitgangen programmeren ook als ze niet fysiek op je LOGO zitten. Dus heb je een LOGO zonder uitbreiding dan kun je gerust Q5 in je programma gebruiken. De werking ervan blijft dan beperkt tot in het programma.

Je hebt de 0BA6, dan heb je geen nieuwere software van Siemens nodig.
Het kan wel, maar dan moet je naar LogoSoft versie 8 en dan in LogoSoft instellen dat je een 0BA6 hebt.

Schakelschema LOGO2.lsc

Thanks, dan heb ik het nog niet zo slecht gedaan. Ga toch proberen met deze gegevens mijn programma aan te passen.

Hoop alleen dat ik de software in mijn logo krijg, dit gezien mijn eerdere melding. Mogelijk heeft het aan mijn oude pc (laptop) gelegen. Ook tijdens simulatie gaat het soms niet goed (vast loper)

Ik heb er iets totaal anders van gemaakt kijk maar wat je er mee kunt.
DMV de puls pauze kan je de klok tijd zetten.

Om te schakelen stel je de waarde in van de analoge grenswaarde schakelaar.

[Bericht gewijzigd door Mixsage op (25%)]

Mixsage,

Sorry voor de late reactie maar zie nu net pas je reactie. Helaas kan ik je bestandje niet openen. Ben wel heel nieuwsgierig naar jouw versie.

Hij geeft een fout aan bij het laden, enig idee hoe dit komt?

Hey Riddick,

Als het goed is heeft je browser een mapje downloads (Firefox en Chrome).
Wat als je nu vanuit je Soft comfort nu het bestandje open trekt uit downloads dan zal deze wel openen.
Ik gebruik echter wel V8.0 maar programma maar het was wel geschikt voor een serie 6 logo.

Hey,

Helaas werkt het niet. Zal wel liggen aan de versie di eik gebruik namelijk V6 ipv V8

Hierbij nogmaals.

Je kan gratis een upgrade doen , ga via soft comfort>help>update en dan zal deze de nieuwste versie ook wel vinden.
ben je wel up to date met de software.

[Bericht gewijzigd door Mixsage op (82%)]

Mixsage,

Ik heb toch een update moeten doen en nu werkt het wel. Gebruik nu V8.

Zooooo, de schakeling is een stuk eenvoudiger. Ik ben nog niet zo handig met het programmeren dus even kijken hoe het een en ander werkt.

Thanks voor de info.

Kan je er wat uit wijs worden Riddick ?

Op 6 september 2016 21:00:24 schreef Riddick Bowe:
Mixsage,

Ik heb toch een update moeten doen en nu werkt het wel. Gebruik nu V8.

Zooooo, de schakeling is een stuk eenvoudiger. Ik ben nog niet zo handig met het programmeren dus even kijken hoe het een en ander werkt.

Thanks voor de info.

Vergeet dan niet als eerste de juiste LOGOversie te kiezen.
Rechtsonder is een knopje voor je muis, dubbelklikken en je kunt de juiste LOGO kiezen.
Daar moet je mee beginnen, dan kun je nl geen blokken gebuiken die je LOGO versie niet heeft en veel meer van die zaken. Het zou jammer Ijn als je wat leuks gemaakt hebt en het past niet in je LOGO.