Gerard*
Statistics are like a bikini: What they show is suggestive, but what they hide is vital.
Vanaf een WZ4 14:4:2 monitor out (2 x jack gebalanceerd) naar cinch L+R in op een voorversterker. Ik heb geen idee hoe de uitgang van de mixer is geconfigureerd. Ik denk er over om een balun (transfomator) toe te passen, maar ik vraag mij af hoe dit moet.
Graag advies!
Gevonden via Google.
http://www.engineeringradio.us/blog/2011/03/unbalanced-to-balanced-aud…
Het kan natuurlijk met audiotrafootjes maar dat lijkt mij een beetje overkill. Probeer eens:
* massa aan massa
* uit+ aan in via een weerstand van pakweg 4k7
* uit - naar massa via een even grote weerstand.
De laatste is wellicht zelfs overbodig.
PS "balun" is voorzover mij bekend een term uit de HF, waarmee een soort autotransformator wordt bedoeld.
[Bericht gewijzigd door big_fat_mama op (18%)]
Arco
Special Member
Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Baluns worden overal voor gebruikt (ook audio, telefoon...).
Betekent niet meer als BALanced to UNbalanced converter...
Van gebalanceerd de massa op massa + op de signaal van de RCA de - loslaten ( je kan ook de - aansluiten in plaats van de + alleen is je signaal dan je fase gedraaid)
En dat dan voor beide kanalen.
Min en massa/afscherming kun je gewoon aan elkaar solderen.
Allen Heath heeft daar zogoed over nagedacht fat het niet stuk gaat en gewoon functioneert.
Heb op meerdere plekken het zo opgelost zonder problemen .
Nee dat hoeft niet perse. Je kan ook geen transformator gebruiken en geen ground loop probleem krijgen, mits je het goed aansluit.
De vraag is alleen of de balanced apparatuur het toestaat dat de s- (pin 3) aan ground (pin 1) word aangesloten.
Sommige apparatuur kan hier niet tegen door de opbouw van de uitgang (lees verkeerd kosten besparen).
Zelf heb ik wel eens problemen ondervonden met het kortsluiten van pin 3, niet dat de ingang kapot ging in mijn geval maar storingen/ruis.
Was een installateur welke het aangesloten had en hij heeft het ook netjes opgelost.
Pagina 10 van de manual ?
Op een jack is het erg onpraktisch als je de return niet naar gnd kort mag sluiten.. Ik ben het nog niet tegen gekomen.
Vroeger was dit gewoonlijk impedance balanced, maar vaak zijn zijn dit tegenwoordig quasi-floating outputs. Het heeft dan zin pas aan de asymetrische kant van de kabel de return en gnd aan elkaar te hangen, dan cancelled de uitgang nog een stuk interferentie.
Dat is overigens wel verplicht, anders krijg je > 10 dB meer ruis en ook vervorming.
Gerard*
Statistics are like a bikini: What they show is suggestive, but what they hide is vital.
Dank voor alle reacties zover. Weer veel van geleerd. En ook wel weer aardig dat we hier en daar net wat anders tegen deze materie aankijken, bijvoorbeeld wat betreft het leggen van de koude uitgang (pin 3 of de ring) aan de massa.
Zonder trafo moet het wel gaan lukken.