Hallo beste mensen.
Ik ben in het bezit van een kleine Sony TV met ingebouwde video van een paar jaar oud. Typ: KV-14V5D. Chassis BC4. Het probleem is dat ik via de antenne ingang geen beeld of geluid meer krijg. Ik krijg wel OSD. Als ik via de externe ingangen (scart) een video bron aansluit krijg ik wel gewoon beeld en geluid. Dus ging ik er vanuit dat de voeding en hoogspannings gedeelte in orde was. Nu wist ik nog van vroeger als de TV geen ontvangst meer had maar via scart wel, waarschijnlijk de kanalenkiezer stuk kon zijn. Dus had ik een nieuwe besteld en hem daarna gemonteerd. (ik had weer het geluk dat juist in die TV een peperduur exemplaar zat ingebouwd € 113,-) Na het monteren geen enkel resultaat. Het probleem blijft zich voordoen. Via het menu kan ik zoeken wat ik wil, maar krijg geen zender gevonden. Ik heb hier geen schema van. Wie heeft hier enige ervaring mee? Misschien is het wel een bekent probleem bij die TV? Ik zou het fantastisch vinden als iemand mij kon helpen, zodat ik dat ding weer aan de praat krijg. In ieder geval hartelijk dank alvast.
Die peperdure tuner had je kunnen vervangen door een UV916 tuner van Philips. Pin compatible. Werkt de ingebouwde video? Wat zie je als je afstemt op een zender. Kan je hem instellen in de menu?
Heb je sneeuwbeeld?
[Bericht gewijzigd door Evarist op ]
ontbreekt de 30v op de tuner (of een van de andere spanningen) ??
controleer de I2C bus signalen.
indien dit alles in orde is, MF-circuit, (daar wil ervarist ook heen, met de vraag heb je ruis, als nl. het MF-circuit kapot is heb je vaak geen sneeuwbeeld meer, maar alleen zwart beeld.)
@ervarist: een UV916 is niet veel goedkoper hoor, of je moet er ergens eentje uit slopen.
en het kan ook een dubbeltuner ziujn, dwz. kijken en tegelijkertijd een andere zender opnemen.
[Bericht gewijzigd door DC2PCC op ]
De ingebouwde video doet het goed. Ik krijg in alle gevallen geen sneeuwbeeld te zien. Wat ik ook doe met de TV. Alleen maar een zwart achtergrond. Als je naar menu gaat en de zenders gaat zoeken blijft er alleen maar een zwart achtergrond zichtbaar. Dus beeld en geluid heb ik alleen maar met de ingebouwde video en via de externe ingang aansluiting. Via de kabel geen geluid en geen beeld. Hopelijk kunnen jullie er iets mee? In ieder geval bedankt voor de moeite.
[Bericht gewijzigd door raymond dj op ]