Philips 42PFL8404 ondersteuning voor HE-AAC geluid

Komt mijn buurman gisteren aandraven dat hij een CI+ module van Telenet gekocht heeft om in zijn 32PFL8404 te steken. Mits je dat apparaat op Nederland of Duitsland instelt, zoekt ie netjes alle beschikbare DVB-C zenders en zet ze in de Telenet volgorde.

Sommige zenders zoals CAZ, Zes HD, Plattelandstv enz. zouden geen geluid geven.
Hetzelfde toestel staat in mijn bureau, echter in 42PFL. Mijn kaartje erin, alle zenders erop, zelfde euvel.

Even gekeken op de 55PUS8601 uit mijn woonkamer waar de Telenetkaart prima in werkt en blijkbaar zenden de betreffende "probleem"zenders uit in HE-AAC geluid, terwijl de werkenden uitzenden in MPEG 2/0.

De 42PFL8404 geeft bij de taalkeuze wel het Philips symbooltje voor AAC weer, maar geeft geen geluid op die bepaalde zenders. De MPEG zenders gaan prima.

Blijkbaar kan het toestel niet weg met AAC geluid, ondanks hij het wel herkent.

Heeft iemand daar een oplossing voor? Digibox is min of meer uit den boze omdat mijn buur zijn tv in de slaapkamer netjes aan de muur hangt.

tnx
Gert

Je zou een kleine soundbar kunnen proberen via de SPDIF die AAC wel ondersteunt. Als ik het me goed herinner geeft de set het geluid niet weer maar wordt het wel doorgegeven aan de audio out.

Groeten, Ron.

Lijkt me nog niet zo'n slecht plan. Poging doen om zo'n ding vast te krijgen om allereerst te testen.

Bedankt voor het idee.

Heeft de test met de soundbar geholpen?
Heb juist hetzelfde probleem met 2 Philipstoestellen.Tot voor een drietal jaren werkte het geluid op alle zenders en daarna steeds op minder en minder zenders van Telenet.
Graag een reactie.

Neen, dat heeft niet geholpen. Het decoderen gebeurt in de tv zelf en is deels een softwarematig iets.
Als ik me niet vergis werkt het vanaf de PFLXXX5.
Met de PFLXXX6 en recenter gaat het zeker; vorige week nog bij eentje gedaan.

Ik ben de laatste tijd veel met Loewe bezig. Zij hebben ergens vanaf 2010 het SL12x chassis gelanceerd. Een upgrade ervan was de SL15x.
Met de standaard software krijg je ook langs geen kanten geluid op de bewuste zenders bij Telenet. Nog niet zo héél lang geleden is er een software-update geweest die dit oploste.

Philips gaat niks meer doen daaraan. Ten eerste te oud, ten tweede alles in het pré- TP-Vision tijdperk is verleden tijd...

Dat is wat ik er in die 4 jaar van teweten ben gekomen, helaas dus.
Buur heeft in tussentijd een nieuw tv toestel gekocht.

Bedankt voor de reactie.
Het zal dus noppes worden, het gaat over toestel 42PFL9664H/12 en 37PFL9604H/12.
Heb een mailtje gestuurd naar Philips en die gaan mij contacteren binnen de 24 tot 48 uur (maar ik weet niet hoe) maar als ik jouw antwoord zie zal het dus toch niets meer uithalen.
Spijtig.

maartenbakker

Golden Member

Bij beeldbuisje is de losse DVB-C ontvanger lastig op te stellen, maar bij jou lukt dat misschien nog wel?

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op vrijdag 24 januari 2020 13:57:36 (60%)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Beste Maarten ik weet niet wat je bedoeld met "losse DVB-C ontvanger lastig op te stellen".Het gaat hier wel over het inpluggen van het CI+ kaartje van Telenet waarna alle zenders wel degelijk te bekijken zijn maar dan wel voor een groot deel zonder geluid (bvb BBC1: geen geluid; BBC2 wel geluid)

maartenbakker

Golden Member

In het spraakgebruik heet dat in Nederland een Ziggokastje, dus in België zal het wel een Telenetkastje heten. Het gaat daarbij om een DVB-C ontvanger die het kabelsignaal decodeert en via HDMI aan de TV aanbiedt. De algemene term is settopbox, maar dat klopt niet meer omdat ze meestal achter, onder of naast de TV gezet worden.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Ik heb hier thuis een opstelling staan met een Telenet digicorder aan een Loewe C9003 (bouwjaar 1992) en tegelijk een Panasonic DVD-recorder.
Wat ik maar wil zeggen is dat je zo'n digicorder eigenlijk (eventueel met een omwegje) aan het is eender welke tv die volgens het CCIR systeem werkt kan aansluiten.

Ik begrijp Gilberke volledig dat hij graag zijn tv's met zo'n kaartje ziet werken.
Om speciallekes te doen heb ik ook twee decoders staan waar die digicorder één van is.
Het dagdagelijks tv kijken en opnemen doe ik ook lekker met zo'n kaartje van Telenet. Slechts één afstandsbediening op de bank, minder miserie en véél goedkoper.

Mijn huisgenoten die 0,0 interesse hebben in alle mogelijke dingen die er op tv gebied tegenwoordig mogelijk zijn kunnen hier prima mee leven O-)