diode
Zoekt en gij zult vinden, vindt gij niet dan is het zoek
Al jaren gebruik ik ulticap op windows 7 pro 64 bit.
Dit werkte altijd prima. Vorige week heb ik een SSD in mijn computer gezet en sindsdien kan ik alleen nog maar een library exporteren in ulticap.
Voor de installatie van de SSD heb ik eerst de C schijf laten controleren (op advies van de verkoper). Op de C schijf stond ulticap ook geïnstalleerd.
Na het overzetten van de C schijf naar de SSD kan ik dus geen netlisten meer exporteren vanuit ulticap.
Ik heb reeds ulticap opnieuw geïnstalleerd en ook al op een laptop met windows 7 pro 64bit geïnstalleerd, dit geeft hetzelfde probleem.
Iemand die een oplossing weet voor dit probleem?
Ter info, ik gebruik ulticap met een patch omdat ik geen parallelle poort op mijn pc/laptop heb.
Ter info2, ik was al aan het kijken voor een nieuw PCB pakket (Kicad/Designspark) maar ik heb een bestaand ontwerp in ulticap waar ik een kleine wijziging in wil aanbrengen.
Nieuwe ontwerpen zal ik in een ander pakket gaan tekenen.
Arco
Special Member
Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
diode
Vreemd, aangezien ik geen LPT poort heb is dat wat lastig te testen. Het heeft bij mij in de huidige configuratie (SSD uitgezonderd) ook prima gewerkt.
Waarom ik nu dan ineens geen netlist meer kan exporteren is me een raadsel.
Roland van Leusden
It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.
Image van je oude schijf maken en die op de SSD zetten. Bij Samsung SSD's krijg je daar een handig tooltje voor, Samsung Magician
diode
Roland, dat is exact wat ik heb gedaan. In eerste instantie functioneerde dit niet omdat er waarschijnlijk wat fouten in mijn oude C schijf zaten.
Op advies van Samsung eerst de oude C schijf hersteld en daarna weer een image gemaakt. Toen lukte het wel.
Alleen kwam ik er gisteren achter dat Ulticap niet helemaal correct functioneert.
Arco
Special Member
Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
De vraag is waar de fouten ergens zaten. Als dat in de Ultiboard files was, is e.e.a. wel te verklaren...
Patch is trouwens wel handig; moederborden met COM/LPT worden inderdaad steeds schaarser...
diode
MNM, helaas heb ik mijn oude C schijf geformatteerd om extra opslag ruimte te krijgen. Na installatie van de SSD heb ik alle programma's opgestart. Toen heb ik aangenomen dat alles nog goed werkte, vervolgens de oude schijf geformatteerd.
Ulticap start prima op, maar mist dus nu wel zijn (voornaamste) functionaliteit. Achteraf niet zo slim maar helaas kan ik daar niets meer aan veranderen.
@Arco, ik heb niet alle fouten doorgenomen dus geen idee waar de fouten zaten.
Ik kan oude schema's nog gewoon openen, het zijn echt alleen de export functies die niet meer werken.
Arco
Special Member
diode
Als ik via het menu naar export ga dan kan ik daar alleen nog maar kiezen voor "library". Voorheen stond daar ook netlist en nog wat ander opties.
Arco
Special Member
Het kan zijn dat er iets met die dongle patch mis is of de licensefile.
Afhankelijk van de licentierechten die je hebt, zijn er sommige menukeuzes niet toegestaan.
heb je een software dongle of een hardware dongle? Bij een hardware dongle moet het goed gaan, maar bij een software dongle schrijft HASP de licentie in de slack space van de hdd. Die wordt bij het overzetten naar de SSD NIET meegenomen. Die ben je dus kwijt. Je moet nu de licentie opnieuw activeren ben ik bang... dus je hebt de medewerking nodig van je software vendor...
diode
Tja, dat is voor mij helaas lastig uit te zoeken. Als ik het licensefile open met een teksteditor dan wordt ik daar ook niet veel wijzer van.
Edit:
Fripster, ik had een hardware dongle die ik nu heb omzeild met een patch omdat ik geen LPT poort meer heb.
In het verleden (XP tijdperk) heb ik destijds meermaals ulticap opnieuw op de laptop gezet omdat deze enkele keren terug is geweest ivm defecten. Dat ging altijd goed.
[Bericht gewijzigd door diode op (50%)]
Arco
Special Member
diode
Arco
Special Member
diode
Bedankt voor de link. Heb hem geprobeerd uit te voeren maar dan krijg ik een melding dat ik UTGen.dll mis.
Arco
Special Member
De boel staat normaliter op alle install cd's, ook de gratis demo versies. Hier is de dll:
diode
Ah, ik snap al wat er fout ging. Het licview progje moet uiteraard wel in dezelfde map staan waar de ulticap bestanden in staan....
Daar stond de missende dll.
Ik zie nu twee licenties, beide voor Specctra ?!?
Door de patch heb ik de install cd's niet nodig. Die zitten in een verhuisdoos, ik heb een ander huis gekocht.
[Bericht gewijzigd door diode op (21%)]
Arco
Special Member
Ze staan er altijd dubbel in, geen idee waarom... 
Bij mij zie ik UltiCap, UltiRoute, UltiBoard en Specctra (allemaal dubbel)
In UltiBoard:About kun je trouwens zien wat voor versie het is...
[Bericht gewijzigd door Arco op (21%)]
diode
Hmm, dus ergens gaat er iets met mijn license file niet goed.
Bij mij staat Spcctra er twee keer in maar dan wel allebei met een andere license string.
Ultiboard heb ik versie 2001 zo uit het hoofd. Die werkt wel gewoon.