Looplicht F1 live

Beste COers

Ik ben al een tijd bezig met het maken van F1 circuits van kunstof voor aan de muur. Ik kan alle circuits maken die er zijn. Ik heb nu iemand gesproken die een geweldig idee heeft. Hij zei, waarom maak je er geen led verlichting achter waarop je je kunt zien waar een bepaalde F1 auto zich bevind op het circuit

Na lang zoeken ben ik nog niets tegengekomen wat mij hierbij kan helpen. Ik zoek eigelijk twee dingen.

1= een rgb ledstrip die gestuurd kan worden. Voorbeeld. Alles rood behalve een led.

2= iets dat bijv via wifi werkt en aangestuurd kan worden door een site of app en dat doorgeeft waar bijv een auto is die op het circuite tijd.

https://m.facebook.com/Deep-Support-1415392182073987/

Ik heb hier een link gezet naar fb site Ingeval de foto te groot is die ik hierbij heb gezet. Als dit niet mag verwijder ik de link weer.

Wellicht zijn er mensen die zoiets een gezien hebben? Of een ander idee waar ik zou kunnen kijken. Het kan zijn dat ik oner een verkeerde naam heb gekeken.

Ik hoor het graag als iemand een tip heeft! Mocht ik het zo uitgelegd hebben dat iemand het niet begrijp probeer ik het als nog anders te omschrijven.

Al vast bedankt!

Gr Bart

uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
EricP

mét CE

Geen idee hoe groot jouw circuits zijn en hoeveel strips je dan nodig hebt. Maar zoiets wordt het wel.

Ook geen idee hoe je aan je date komt. Is daar een site voor? Ik denk al snel aan een rPi. Die strip aansturen zal zo spannend niet zijn. Linux environment, iets van het net plukken zal ook zo spannend niet zijn.

@willy

Ja mooi. Dat is de goede strip volgens mij. Moet alleen even kijken of ik met deze strip een scherpe bocht kan maken. Maar dat zal wel lukken.

@Eric

Ik wil dit alleen bij de grote cicruits doen. Deze verschillen in maat omdat het een meer afstand heeft dan de ander. Maar de diameter is niet meer dan 1m. De omtrek bij een groot circuit zal nooit meer dan 5m zijn. De dikte is 8mm en de breedte is 2cm

En wat de data betreft. Ja. Dat is lastig. Ik zie bij de site van F1 wel rondentijden staan. Maar hoe je dit eraf haalt is voor mij een raadsel net zoals een programma voor de rpi.
Het zou mooi zijn als dit in een kastje komt dat aangesloten zit op het net en dan zelf kijkt wanneer er data voorbij komt. Dat deze zelf begint met de led aan te sturen zodra de race begint b

Wellicht is er iemand die dit kan maken inruil voor een circuit?

uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp