Whirlpool combi magnetron tikkend geluid

Ik heb een Whirlpool 524IX waarvan sinds kort de magnetron functie niet meer werkt. De oven werkt gewoon normaal behalve dat soms de deur melding komt (dus niet goed gesloten). Bij het starten van de micro komt er een kort tikkend geluid maar er wordt niet opgewarmd. Het geluid komt van links bovenaan, achter het bedieningpaneel.

Iemand een idee wat er stuk kan zijn en waar ik service manuals kan vinden?

Na wat extra zoekwerk hierop gekomen: https://www.circuitsonline.net/forum/view/130982

Zou dit hetzelfde probleem zijn?

[Bericht gewijzigd door kruidvat op maandag 21 november 2016 21:34:32 (21%)

Gevoelsmatig denk ik dat de electronische transformator stuk is, maar dat is een erge ruwe gok.
Schema's heb ik niet en ik weet ze ook niet te vinden.
De deur heeft (minstens) twee schakelaars nl één schakelaar die de netspanning doorschakelt naar de rest van de magnetron als de deur gesloten is en één schakelaar die de fase en de nul achter de eerste schakelaar doorverbindt als de deur open is. Dit is expres zo gemaakt als veiligheidsmaatregel. Mocht de eerste schakelaar niet werken en altijd gesloten blijven, dan zorgt de tweede schakelaar ervoor dat er ergens een zekering eruitvliegt als je de deur opent.
Je wilt absoluut niet dat de magnetron in werking blijft bij geopende deur. Je loopt dan het risico op gekookte oogjes. Dan zie je nooit meer iets.