Hoi,
Ik ben nieuw hier, en in de buizen versterkers. (nieuw)
Ik ben Daniel en heb mijn eigen 12ax7 1-traps voorversterkertje gebouwd.

Probleem waar ik tegenaan loop is dat 1 kanaal luider is dan de ander.
Ik heb alles gecontroleerd en nog eens. Alle voltages zijn precies gelijk. Overal!

Ik heb 5 verschillende buisjes geprobeerd, en toch is dat zelfde kanaal telkens veel harder.

Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen?

Alvast bedankt,
Daniel.

Er moet dan toch verschil zitten ergens. Heb je al geprobeerd om de ingangssignalen om te wisselen? (verhuist het probleem dan?)

Op 27 november 2016 12:30:44 schreef Arco:
Er moet dan toch verschil zitten ergens. Heb je al geprobeerd om de ingangssignalen om te wisselen? (verhuist het probleem dan?)

ja, dan is de andere speeker harder.

Lijkt me duidelijk, dan zijn de ingangssignalen niet allebei even hard...

tja, daar was ik ook achter, ik vroeg me af of iemand een idee heeft waar dat aan kan liggen.

Ik heb hier ook wel eens een defect kabeltje gehad. Heeft wel even geduurd voor ik doorhad war het probleem was.

Op 27 november 2016 12:55:46 schreef danielk:
tja, daar was ik ook achter, ik vroeg me af of iemand een idee heeft waar dat aan kan liggen.

Als je de ingangssignalen van de voorversterker verwisselt en het probleem verwisselt mee dan ligt het toch niet aan je voorversterker ?

Ik ben er al achter. Het is de potmeter. Ik heb nog geen goeie potmeter gekocht en gebruik een cheap dingetje.

Als ik de input op de potmeter(stereo) verwissel blijft het de zelfde speaker die bijna niks doet.