is dit een uitgangstrafo?

Hallo allemaal ben van plan een versterker te bouwen met als eindbuis een el84.
Heb alles al liggen behalve de ugt.
nu was ik aan het rommelen in een bak met trafo's die ik nog had liggen en kwam ik dit tegen wie kan mij vertellen wat dit zijn en als het ugt's zijn, zijn deze dan bruikbaar.

even handig om te vermelden:

rood - zwart 48 ohm (boven)

zwart - rood 1.7 ohm (boven)
rood - geel 1.7 ohm (boven)
zwart - geel 3.4 ohm (boven)

blauw - groen 20 ohm (onder)
groen - geel 20 ohm (onder)
blauw - geel 40 ohm (onder)

alvast bedankt.

groet jan

Hubie

Special Member

Een echte UGT heeft een luchtspleet.
Voor een EL84 heb je een UGT nodig met een primaire wikkeling van een 6-7 K impedantie.

Hoeveel vermogen denk je eigenlijk nodig te hebben?, zie https://zelfbouwaudio.nl/forum/viewtopic.php?t=13476
Hubie

Special Member

Op 12 december 2016 17:52:17 schreef mtb:
Een PP-UGT heeft geen luchtspleet!
Om de trafo te meten zie http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic.php?t=19958

Ja ok,
Maar de TS heeft het over 1 x EL84 dan is het dus SE geen PP.

RAAF12

Golden Member

Op 12 december 2016 14:52:51 schreef janes:
ik dit tegen wie kan mij vertellen wat dit zijn en als het ugt's zijn, zijn deze dan bruikbaar.

Zo te zien geen luchtspleet, dus niet geschikt voor een SE met een EL84

Deze heeft hem wel, een U72 trafo

Hubie

Special Member

@RAAF12,
Handel je in antiek? ;-)

Geintje Raaf ;-)
Ik dacht dat je meer met torren had dan met buizen. ;-)

[Bericht gewijzigd door Hubie op maandag 12 december 2016 22:29:05 (35%)

ga dan maar even verder zoeken naar een trafo die ik wel kan gebruiken hier voor

maar als iemand weet wat dit wel voor trafo is zou ik dat graag willen weten

suggestie's zijn nog altijd welkom.

Hubie

Special Member

@janes,
Ik weet niet waar je woont maar
Stille Veerkade 11 in den Haag is een goed adres voor UGT's voor een paar centen.
En nee,ik heb daar geen aandelen. ;-)

RAAF12

Golden Member

Op 12 december 2016 22:24:25 schreef Hubie:
@RAAF12,
Handel je in antiek? ;-)

Geintje Raaf ;-)
Ik dacht dat je meer met torren had dan met buizen. ;-)

Haha er ligt nog van alles op de plank uit vervlogen tijden. Deze heeft het gered bij de verhuizing.

Het lijkt mij een buizen voedingstrafo'tje. Door de verhoudingen te meten kun je dat bevestigen, maar let op, het zal nog 220 V zijn.

maartenbakker

Golden Member

Gezien de aangegeven ohmmetingen ben ik niet helemaal overtuigd dat het een voedingstrafo is, maar als het dat is zou de 48 ohm wikkeling primair kunnen zijn. Controleer of de isolatie daar ook op wijst en sluit hem sowieso niet aan zonder kleine gloeilamp in serie.

De opschriften zouden uitkomst moeten bieden maar hebben bij een snelle zoektocht nog niet geholpen. Voor de zoekmachines:

TR2600. REDCLIFFE
BT 38628

Gezien de aard van de opschriften (Redcliffe, BT) zou je de vraag ook eens op www.vintage-radio.net kunnen stellen.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

ga zodra ik tijd heb het eens testen of het voedingstrafo is in ieder geval al bedankt ieder en laat het nog wel weten.

heb even spanning er op gezet maar is geen voedingstrafo want de lamp begon meteen te branden. daarna nog eens met een variac geprobeerd (misschien 110 volt) maar bleek het het ook niet rara enige wat ik me nog kan bedenken is dan een smoorspoel.

maartenbakker

Golden Member

Lijkt me niet, dan eerder een transistorbalansuitgangstrafo waarbij de hoogohmige wikkeling iets van feedback is ofzo?

Maar ik heb nog steeds het gevoel dat het ding Brits is dus dat ze op dat andere forum misschien wat meer weten.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."