Mijn lief zou graag de meterkast laten uitrusten met netvrij schakelaars, of minimaal die groep waar de slaapkamer op staat. De keuze is enkelpolig of dubbelpolig
Hier is zo'n ding: http://www.vitalitools.nl/biologa-nefa-16-plus-2p
Ik ga er van uit dat ik de normale groep daarmee vervang, maar kan hij ook nog wel worden uitgeschakeld als ik ga klussen aan het net ? Ik zie geen schakelhandel.
Verder gebruikt hij als er geen verbruikers zijn 9v. Betekent dit dat het ding zelf weer een trafo is die 9v genereert om te kunnen meten of er verbruikers zijn ?
En als hij het net vrij maakt, staat dan de wekkerradio te knipperen, of houdt die de boel constant aan de praat ?
Ik zie die info niet bij de leveranciers. Iemand die er meer van weet ?
Thomas
testman
waar rook was, werkt nu iets niet meer
leuk, deze kan zo in het audio topic wat loopt
een aardlekschakelaar of automaat schakelt ook fase en nul af.
koop gewoon een alamatje als dit http://www.123groepenkast.nl/5165522/eaton-holec-aardlekautomaat-alama…
scheelt behoorlijk in prijs en is een gewoon normaal meterkast artikel. dat ding uit de link vertrouw ik niet echt op de juiste werking..
[Bericht gewijzigd door testman op (12%)]
pa3gws
Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.
Bezint eer gij begint.
Zonde van het geld voor een broodje aap.
En nee de wekker gaat het niet doen.
[Bericht gewijzigd door pa3gws op (23%)]
Toeternietoe
Dubbelgeïsoleerd
Daar waar een schakeling rookt, vloeit de meeste stroom (1e hoofdwet van Toeternietoe)
Pardon, laat jij je voor ruim 200 Euries tillen?
Als je er in geloofd dan werkt een (tover)kastanje net zo goed.
Het ding is niet meer dan. een 2 polig relais, en komt dus NA je standaard beveiliging in de meterkast te zitten. De bestaande beveiliging blijft gewoon gehandhaaft.
Als je toch alles uit wil dan kun je de groepsschakelaar (als je nog ouderwetse zekeringen hebt) of de installatieautomaat uit zetten in je meterkast.
Kost niets en werkt net zo slecht als het netvrij apparaat.
Zeer zeker als je ziet dat de nul en de fase net naast elkaar zitten! Zeer stom die moeten zo ver mogelijk uit elkaar zitten!
Maar als je er in gelooft werkt alles
evdweele
Overleden
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
Ik zie die info niet bij de leveranciers
Dat is de kracht van verkopers van gebakken lucht.
Als ze geen informatie geven over het hoe en wat van het tovermiddel kunnen ze er ook niet op worden aangesproken dat het niet of slecht werkt.
rob040
Golden Member
Op 29 december 2016 19:18:25 schreef Shiptronic:
Die mag hier niet eens verkocht /gebruikt worden !
Waarom niet?
Ik neem wel aan dat zo'n ding achter de zekeringen geplaatst dient te worden en zeker niet ter vervanging van de automaten.
Even los van het voodoo gehalte...
Roches
Domoticz en ESP8266, goede combo!!!
Ik heb de PDF eens gelezen en deze switch schakelt alleen uit als er geen apparaten meer aangesloten zijn op het circuit...
Dat betekend dus ook dat je je wekker uit de wandkontaktdoos moet halen wil alles uitgaan.
WAAROM zou je dat in g.n. willen?
Wat hierboven ook al gezegd is, het is geldklopperij waar je niks aan hebt en kan dus inderdaad zo in een engelen-topic....
Edit: dit stuk voodoo moet inderdaad achter een bestaande automaat geplaatst worden volgens de PDF.... dus....
[Bericht gewijzigd door Roches op (13%)]
Progger
GMT+1
Op 29 december 2016 19:06:07 schreef ToothPick:
Mijn lief zou graag de meterkast laten uitrusten met netvrij schakelaars, of minimaal die groep waar de slaapkamer op staat. De keuze is enkelpolig of dubbelpoligHier is zo'n ding: http://www.vitalitools.nl/biologa-nefa-16-plus-2p
Ik ga er van uit dat ik de normale groep daarmee vervang, maar kan hij ook nog wel worden uitgeschakeld als ik ga klussen aan het net ? Ik zie geen schakelhandel.
Verder gebruikt hij als er geen verbruikers zijn 9v. Betekent dit dat het ding zelf weer een trafo is die 9v genereert om te kunnen meten of er verbruikers zijn ?
nee, dit ding schakelt de groep af als er (bijna) geen stroom loopt. daarna gebruikt hij een 9v spanning om te kijken of je weer apparaten aansluit. dan zet hij de volledige 230V er weer op.
dit ding beveiligt NIET tegen overstroom (gebruik zekering/automaat)
dit ding beveiligt NIET tegen lekstroom (gebruik aardlek)
dit ding schakelt NIET veilig af (die 9v is niet netgescheiden, gebruik hoofdschakelaar)
kortom, dit ding vervangt geen enkele veiligheid uit de groepenkast.
Op 29 december 2016 19:20:41 schreef rob040:
[...]
Waarom niet?
Ik neem wel aan dat zo'n ding achter de zekeringen geplaatst dient te worden en zeker niet ter vervanging van de automaten.
Even los van het voodoo gehalte...
Geen Nederlandse handleiding.
En die web site vitalitools moet dat niet vitalifools zijn ?
testman
dat ding is een alamatje met zowel in als uitgang bovenop. het is een dinrail ding, maar heeft kapjes om hem ook opbouw te kunnen gebruiken. wrs een gewoon ding in t buitenland wat met bio stickers is beplakt om er 5x teveel voor te kunnen vragen..
als de wekker na een uitval door teveel vermogen op de groep van de slaapkamer ( bijv zonnebank EN strijkijzer ) dan koop je beter een wekker met batterij backup mogelijkheid erin..
[Bericht gewijzigd door testman op (14%)]
Roches
Op 29 december 2016 19:26:34 schreef testman:
dat ding is een alamatje met zowel in als uitgang bovenop. het is een dinrail ding, maar heeft kapjes om hem ook opbouw te kunnen gebruiken..als de wekker na een uitval door teveel vermogen op de groep van de slaapkamer ( bijv zonnebank EN strijkijzer ) dan koop je beter een wekker met batterij backup mogelijkheid erin..
Das nou het erge ervan het is GEEN alamatje.... het ding heeft geen nuttige functie....
Hang jezelf aan het stopkontakt en je krijgt alsnog de volle 230 door je hart....
[Bericht gewijzigd door Roches op (12%)]
rob040
Golden Member
Op 29 december 2016 19:24:48 schreef Shiptronic:
[...]
Geen Nederlandse handleiding.
Ah ja, daar ga je al.
Blij dat ik al jaren een aluminium slaapmuts heb 
Het kan zijn dat ik wat over het hoofd zie, zie op die website wel een CE markering op het ding staan maar mis de bijbehorende datasheets en certificaten en/of verwijzingen daar naar.
Roches
Op 29 december 2016 19:30:39 schreef LeovanWallenburg:
Het kan zijn dat ik wat over het hoofd zie, zie op die website wel een CE markering op het ding staan maar mis de bijbehorende datasheets en certificaten en/of verwijzingen daar naar.
Die ga je waarschijnlijk ook niet vinden....
Jinny
Golden Member
Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl.. Gaat ook door voor 'Wilt wief' naar horen zeggen
pa3gws
Roches
Op 29 december 2016 19:38:08 schreef Jinny:
bouwbiologen....
Bwoehahahahahahahaha....
Sorry, even verschoning halen....
Die vond ik ook wel grappig ja... 
Zoek op google eens naar bouwbiologen... er is zelfs een opleiding voor en diverse instituten ...
Denk dat Toothpick nou wel genezen is, en hopelijk z'n lief ook....
[Bericht gewijzigd door Roches op (15%)]
Op 29 december 2016 19:06:07 schreef ToothPick:
Ik ga er van uit dat ik de normale groep daarmee vervang,
Levens gevaarlijk aanname !!
testman
bouwbiologen, die iets teveel van hun eigen teelt hebben gesnoept denk ik eerder 
een elektrosmog oplosser, wat een kul zeg. het lijkt eerder een aardlekautomaat die ze verkopen voor 8x zoveel.
als je bang bent van elektrosmog dan zet er een batterij wekkertje neer of zo'n ouderwetse opdraaiwekker. kabels onder het bed uit trekken, want stekkerdozen geven veel meer elektrosmog, elk open gaatje is 2x zoveel smog 
Jinny
Golden Member
Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl.. Gaat ook door voor 'Wilt wief' naar horen zeggen
Mijn vaste leveranciers lijken het niet te leveren, en een fatsoenlijke PDF heb ik nog niet kunnen vinden...
Roches
Op 29 december 2016 19:47:18 schreef Jinny:
Mijn vaste leveranciers lijken het niet te leveren, en een fatsoenlijke PDF heb ik nog niet kunnen vinden...
https://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja…
Daar is ie dan...
pa3gws
Op 29 december 2016 19:47:18 schreef Jinny:
Mijn vaste leveranciers lijken het niet te leveren
Die leveren waarschijnlijk alleen serieuze zaken.
Jinny
Golden Member
Op 29 december 2016 19:50:52 schreef Roches:
[...]
https://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja…Daar is ie dan...
Volgens mij had ik het over een fatsoenlijke PDF, niet over een reclamevod...
pa3gws
Eigenlijk zijn toko's als deze nog slechter dan de verkopers van de high end audio zooi.
Ze spelen op gemene wijze in op de mensen die angst hebben voor straling.