hey Microdwl,
Ik had je berichtje wel gezien, en dat was de volgende stap die ik wilde gaan proberen. Mijn excuses dat mijn antwoord niet volledig was. (ben gisteren geöpereerd aan mijn knie en heb daardoor ook maar even aan de pc kunnen zitten.)
die prolific usb to serial staat idd met een geel uitroepteken. Die stond op 3 en die heb ik eens veranderd naar 6 omdat ik me herinnerde dat die vroeger ook op 6 stond.
Om op je vraag te antwoorden: ik kan via apparaatbeheer al de poorten zien als ik via eigenschappen/poorten/geavanceerd ga.
Maar in CX-programmer kan ik de poort niet wijzigen. daar heb ik nu enkel de COM 1 in de dropdown box.
Ik ga nu die oudere driver eens installeren en hou je op de hoogte.
Bedankt
Hoi Microdwl
Even een update. Ik heb de link gevold en dat register bestandje aangemaakt en bewaard volgens de instructies. Ik heb ook de .exe file gedownload en geinstalleerd, maar het werkt nog steeds niet.
Is het belangrijk op welke locatie dat reg bestand moet worden opgeslaan? Want mss ben ik daar in de fout gegaan. Dat zag ik er nl. niet bij staan.
Verder zie ik bij apparaatbeheer nog steed code10 "apparaat start niet, niet bestaand apparaat".
weet niet of dit helemaal duidelijk was, maar hij staat hier op COM3, maar ik kan dat in de settings in cx-programmer niet wijzigen naar COM3
allereerst:
als je prologic ding met een geel teken staat in apparaatbeheer, dan werkte deze niet goed.
als die niet goed werkt, ga je die in andere software ook niet terug zien.
probeer dus eerst maar dat apparaat werkende te krijgen, desnoods verwijderen en windows opnieuw laten zoeken naar nieuwe apparaten.
dan eens andere driver proberen... blijven zoeken tot die in windows zonder problemen staat.
pas dan kan je gaan zoeken hoe je die in die specifieke software kan gaan wijzigen ( eens in windows ok, vermoed ik dat die in de software bij die com1 zal bijkomen)
Ik heb hier ook van die profilic dingen. Werkten perfect onder win xp. Bij win7/8/10 kreeg ik die dingen niet meer aan de praat, ook niet met oudere drivers. Altijd de "code 10 apparaat start niet" fout. Na lange tijd zoeken,
de raad gekregen om de driver van sweex te proberen. Toen waren er geen problemen meer en werken ze op al mijn pc's.
Aan Shodan,
Ik heb net de executable geprobeerd via de link http://www.ifamilysoftware.com/news37.html en dat werkt perfect!
Er staan daar executables in voor 32 en 64 bit Windows 10
Ik zelf ben ook geen fan van Prolific, maar ja als in jouw apparaat zo'n chip zit moet je het daar mee doen.
buckfast_beekeeper
Van Lambiek wordt goede geuze gemaakt.
Het is zoals fcapri stelt, zo lang je de hardware niet deftig aan de praat krijgt zodat ze door win 10 wordt herkend, zal je geen nieuwe com poort zien verschijnen in je software.
Zit de prolific in je apparaat of is het een losse kabel. In het eerste geval, wend je tot de fabrikant en vraag een werkende oplossing. In het 2de geval, probeer een keer een andere omzetter liefst met een FTDI chip er in.
Als de device correct werkt, zie je deze al staan onder instellingen>apparaten>verbonden apparaten. Je hoeft dan niet af te dalen tot apparaatbeheer.
Microdwl,
heb het net ook geprobeerd via je laatste link en dit werkte onmiddelijk ! Bedankt voor de hulp!! Me happy!
Kan ik weer wat proberen te prutsen aan mijn huis-installatie. Ik gebruik die omron PLC nl. om mijn electriciteit in huis aan te sturen
Ik ken dit probleem. Vroeger had ik een USB-RS232 converter van Belkin type F5U103v die draaide perfect onder windows 97 met profilic drivers.
Deze werkte niet meer onder windows 10, heb toen vanalles geprobeerd.
Dan maar uit pure noodzaak een nieuwe USB-RS232 converter aangekocht en deze werkt perfect onder win10
Het is een HAMA 00053325v2
![]()
En heb deze aangekocht bij tones. https://www.tones.be/particulier/product/adapter-usb-to-serial-male-rs…
Gatze
Congratulations on your purchase. To begin using your quantum computer, set the power switch to both off and on simultaneously
In het verleden ook verscheidene converters geprobeerd (kreeg ook vaak blauwe schermen in Windows), maar deze werkt het beste voor mij:
http://nl.farnell.com/ftdi/us232r-100/adaptor-cable-usb-to-rs232-100cm…
buckfast_beekeeper
Van Lambiek wordt goede geuze gemaakt.
Dezelfde kabel werd hier ook al vermeld
Op 10 januari 2017 20:31:43 schreef buckfast_beekeeper:
...Ik zweer bij een originele FTDI. Of als losse IC, of als BOB of als kabel.....