Thuis ben ik bezig met het aansturen van een aantal kleine ventilatoren. Hierbij wil ik een contactor en thermische beveiliging van Schneider electric toepassen (LR2k) in combinatie met een contactor. Nu snap ik allen het schema niet helemaal.
Als een spanning op de A1 wordt gezet van 24VDC en A2 hangt aan de 0VDC, dan zal de contactor schakelen.
Als vervolgens de thermische beveiliging aan de contactor gekoppeld wordt, dan gaat de 0VDC via het NO contact van de contactor (13-14) door het NC contact van de themische beveiliging (95-96).
Voor mijn idee kan de contactor nu niet meer schakelen? of heb ik dit nu mis?
Het idee erachter om het NC contact van de thermische beveiliging tussen de stuurstroom van de contactor te zetten snap ik, hierdoor zal, indien de thermische beveiliging aangesproken wordt, de contactor ook afschakelen.
Volledige instructies thermische beveiliging (http://download.schneider-electric.com/files?p_Reference=1378171_01A55…)
Is toch simpel? De draad waarmee je het relais aanstuurt blijft gewoon op A1, de nul gaat op 95.
Het schema moet je verder negeren, dat is slecht. Er zijn nl ook DC spoelen waar de plus echt op A1 moet in verband met vaste magneten naast de spoel. Dus de plus altijd op A1 en niet op A2.
[Bericht gewijzigd door GJ_ op (41%)]
Dan heb ik het denk ik verkeerd begrepen. Zoals ik het las moest de nul op 13 worden aangesloten.
Als de nul op 95 moet worden aangesloten kan het inderdaad wel werken
Bedankt voor het snelle antwoord!
Tja, wat die 13/14 betreft, zo kan het niet werken, als je ervan uitgaat dat die van dit relais zijn. Maar dat kan natuurlijk ieder contact zijn, het is een standaard nummering: alle hulpcontacten zijn zo genummerd.