Alles geprobeerd maar helaas blijkt er niks te werken , de enigste site die ik krijg is diegene die ik al eerder heb laten zien .

Ik vind niet echt een website van NNZN. Bekijk ik de screenshots op deze website, dan denk ik wel dat het moet mogelijk zijn de juiste instellingen te maken. Het lijkt ook allemaal op een clone van USRIOT. Bekijk ik het onderste scherm dan is dat een 100% copy van USR-TCP232-Test.

Ik heb ook de NNZN modules hier, en kan ze prima benaderen op 192.168.0.7, maar ik kan nergens een virtuele com port driver vinden op het web. Heeft iemand van jullie misschien een download linkje voor me?

Links voor de USR modules te over, maar voor NNZN lauw loene...

Die driver komt toch met je USB <-> RS232 converter mee?

Nee, zat er natuurlijk niet bij. Verder gaat het om een Ethernet<>TTL serial converter, en niet om een TTL serial-USB converter

Ik vraag me af of er een driver voor is, je moet tenslotte nog dingen instellen zoals ip adres, server type etc.
Bij deze module gebruiken ze bijvoorbeeld een com-port redirector.

Instellen gaat prima over de ingebouwde webserver. Als ik trouwens de unit via Putty een raw socket laat opbouwen (TCP-server mode) dan krijg ik netjes alles ge-echood (omdat ik RX en TX even doorverbonden heb)

Voor TTL heb je geen driver nodig, hooguit een API. (of zelf direct aansturen)

dat klopt... maar als ik een applicatie heb die een COM port verwacht, is een virtuele COM port driver toch wel handig...

Edit: We gaan hem direct aansturen. Dit blijkt inderdaad triviaal te zijn. Verder gaan we in de toekomst maar over naar USR-TCP232 units. Daar is tenminste support voor.

[Bericht gewijzigd door fripster op (42%)]