video recorder VR550/02 neemt niet op

forum leden Ik heb een vraagje over de Philips VR550/02 Ik heb deze volgens de beschrijving aangesloten op mijn SHARP LC-32d44s
Als ik op play druk dan speelt hij de video goed af.
Als ik op record druk doet hij niets (dat zou wel kunnen want ik moet eerst de programmas in de recoder laden en dat lukt niet.
Als ik dat wil doen via het menu automatisch zoeken dan is hij een tijdje bezig en geeft dan de melding Geen tv signalen dat zal waarschijnlijk het probleem zijn Volgens de beschrijving moet ik eerst mijn video kanalen in de recorder laden en dat gaat fout
Waar zou ik het eerste naar moeten kijken
Ik maak gebruik van KPN en van de TV ontvanger Motorola vip 1853
En ik gebruik de experia box 10
Mijn tv werk verder goed het is alleen de recorder
e de waele

zenders vind de video pas als hij rechtstreeks op een inkomende antennekabel is aangesloten .
de video kan ook via scart opnemen (extern in) maar moet de externe ontvanger wel aanstaan en op de video voor extern of scart worden gekozen .

Verder geniet ik van mijn f9638 geluid in mijn werkplaats en huiskamer

Mijn signalen komen van de experiabox via de tv ontvanger binnen ze zitten dan toch al in de ontvanger Ik heb helemaal geen antennekabel meer
alles is denk ik digitaal aangeleverd
Ik heb ook wel een scartkabel lopen van mijn VCR naar de tv
als ik de video afspeel gaat het goed alleen krijg ik mijn zenders niet in mijn VCR geplaatst
e de waele

[Bericht gewijzigd door ericc op vrijdag 17 maart 2017 16:15:23 (29%)

maartenbakker

Golden Member

Dan is het logisch dat hij geen zenders vindt, daar heb je kabel voor nodig.

Toch moet je te allen tijden gewoon via de SCART op kunnen nemen, als niet via de timer dan toch rechtstreeks.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op vrijdag 17 maart 2017 16:19:25 (13%)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Op 17 maart 2017 16:12:21 schreef ericc:
Mijn signalen komen van de experiabox via de tv ontvanger binnen ze zitten dan toch al in de ontvanger Ik heb helemaal geen antennekabel meer
[s]alles is denk ik digitaal aangeleverd[/s]
Ik heb ook wel een scartkabel lopen van mijn VCR naar de tv
als ik de video afspeel gaat het goed alleen krijg ik mijn zenders niet in mijn VCR geplaatst
e de waele

experiabox ontvangt de zender en wordt ANALOOG via scart naar videorecorder gestuurd , dus op recorder extern kiezen (scart of video in)

Verder geniet ik van mijn f9638 geluid in mijn werkplaats en huiskamer

De scartkabel is aangesloten op mijn tv en werkt gewoon goed
Maar hoe krijg ik deze zenders in de VCR
Ik heb ook al eens handmatig geprobeerd maar lukt ook niet
Kan de VCR wel analoog en digitaal signaal ontvangen ??
e de waele

Bij mij loopt er een dunne gele kabel van mijn experia naar de Motorola vip 1853 van daar uit gaat er een HDMI kabel naar miijn TV
En dan loopt er van mijn tv weer een scart naar de video toe
e de waele

Op 17 maart 2017 16:19:37 schreef ericc:
De scartkabel is aangesloten op mijn tv en werkt gewoon goed
Maar hoe krijg ik deze zenders in de VCR
Ik heb ook al eens handmatig geprobeerd maar lukt ook niet
Kan de VCR wel analoog en digitaal signaal ontvangen ??
e de waele

via scartkabel kunnen ANALOGE signalen in 2 richtingen van video naar tv EN van tv naar video.
zenders in video kan ALLEEN via ANTENNE kabel

laatste herhaling

Verder geniet ik van mijn f9638 geluid in mijn werkplaats en huiskamer
Thevel

Golden Member

Als het goed is heb je het nu volgens het bovenstaande plaatje aangesloten echter zonder een scart kabel van de recorder naar de Motorola (rode lijn).
Je moet nog een 2e scart kabel van de Motorola aansluiten naar de AV2 ingang van de video recorder.
Als je een opname programmeerd dan moet je AV2 als opnamebron selecteren, de recorder neemt dan de zender op welke op de Motorola gekozen is.

je kunt bij sommige toestellen ook vanuit de scart van de tv opnemen, wel alleen de zender die opstaat! de tv zet digitale tv om naar analoog, wel is dat doorgaans met de ingebouwde DVB-T of C ontvanger, via hdmi werkt dat niet..

maar goed, wie gaat er nu anno 2017 nog met een vhs opnemen van een digitale tv zender? vaak zit er al een opname mogelijkheid in de ontvanger zelf, of kijk je naar programma gemist.

waar rook was, werkt nu iets niet meer
Thevel

Golden Member

maar goed, wie gaat er nu anno 2017 nog met een vhs opnemen van een digitale tv zender?

Dat vroeg ik mij eigenlijk ook al af :)
Ik heb zelf al ruim 15 jaar geleden afscheid genomen van de video recorder :)

Hallo ik ben nu 10 jaar thuis ik heb nog nooit iets opgenomen met deze VCR maar ik had nog een hele stabel nieuwe banden liggen en ik wou deze eens proberen dat was het dan
Het schema klopt helemaal ik ga de rode kabel morgen eens proberen
als het lukt laat ik het weten
iedereen bedankt voor het mee denken en een fijn weekend.
e de waele

maartenbakker

Golden Member

Op 17 maart 2017 16:19:37 schreef ericc:
De scartkabel is aangesloten op mijn tv en werkt gewoon goed
Maar hoe krijg ik deze zenders in de VCR
Ik heb ook al eens handmatig geprobeerd maar lukt ook niet
Kan de VCR wel analoog en digitaal signaal ontvangen ??
e de waele

Je bent er inmiddels al uit geloof ik, maar voor de duidelijkheid: omdat je VHS alleen analoge zenders kan ontvangen, ben je afhankelijk van die ene zender die je op dat moment via de scart binnenkrijgt. Je stemt dus je ontvanger af inplaats van je video.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

En de recorder op AV zetten om dan te kunnen opnemen

toevallig van de week nog een horizon doos aangesloten, daar stond de oude digitale ontvanger met een scart kabel op de lcd tv aangesloten, terwijl er ook hdmi op die kabelontvanger en tv zat. ook stond er nog een vhs van 16 jaar terug onder in het kastje, bij navraag bleek die al in geen 5 jaar gebruikt te zijn. meteen eruit dat ding. de horizon doos heeft zowel modem als tv ontvanger aan boord, maar niet altijd kun je beiden gebruiken. de oude modem moest dus blijven hangen, wel kon de horizon ontvanger als wifi repeater worden ingesteld..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Ik weet niet of dat kan met de deze video op AV dat heb ik nog niet beken

maartenbakker

Golden Member

Als er een SCART opzit kan hij ook van de SCART opnemen, zelfs al is het een rottige Funai (niet bedienvriendelijk en slechte bouwkwaliteit).

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

via scart 1 kan hij altijd opnemen, via scart 2 is het niet zeker, dat is een doorlus scart, of voor een decoder. deze is ook niet geheel uitbedraad doorgaans.

waar rook was, werkt nu iets niet meer
Thevel

Golden Member

via scart 2 is het niet zeker

Volgens de handleiding kan de VR550 dat wel.

Forum leden
Ik heb hem nu aangesloten volgens het schema van Thevel en hij werkt perfect dus deze aansluiting zou het moeten worden
wel grappig dat het werkt iedereen bedankt voor het meedenken
Ik heb wel 2 scartkabels gebruikt die volledig zijn bedraad
e de waele