philips lcd tv reparatie,

geachte forum leden,

heb een philips tv in reparatie, condensators staan niet bol. maar 1 condensator heeft op de primare kant van de voeding, een 22uf 50v een esr van 39

de tv wil niet opstarten. pas na een kwartier start hij op.

de rest van de condensators zijn goed. de main input filter cap die grote is goed, die is 100uf 400v deze meet 110uf met een esr van 0.012.

de tv is van mei 2011

ik hou jullie op de hoogte als hij het weer gaat doen,

Zit op een phillips dan geen 7 jaar garantie?

maartenbakker

Golden Member

Nee, dan zouden ze snel failliet zijn maar meestal zit er wel een plakker achterop met het typenummer.

Een typenummer is handig omdat je dan ten eerste zelf weet waar je mee te maken hebt, en ten tweede iedereen die meeleest een goede indruk kan krijgen waar het over gaat. Specifiek bij een voedingsklacht is het voor latere zoekers altijd handig om naast het type TV ook het type van de voeding te vermelden.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op maandag 20 maart 2017 13:40:20 (60%)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

ok volgende keer doe ik het wel. hij doet het weer. ik heb vanmiddag bij de lokale electronica zaak een nieuwe condensater gehaald. 60 cent, en hij start gelijk weer op. hij is al weer terug bij de eigenaar. dus kan niet meer zeggen wat voor type het was.

maartenbakker

Golden Member

Hulde voor je moeite om voor die tip een topic te openen, maar zonder typenummer zal bijna niemand het vinden en er wat aan hebben, dus inderdaad volgende keer leuker met.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."