Mijn buur komt hier nog met een (zeer) oude nostalgische Sony walkman met de vraag en de ijdele hoop of ie nog te herstellen is. Het type is : CD walkman D-NE270.
De volgende checks heb ik al gedaan :
Batterijen zijn ok.
De CD draait normaal rond en is al meerdere malen verwisseld.
Geen visueel vuil op de laser zichtbaar.
Op het display scrolt de tekst "walkman" maar bij indrukken van de "play" knop doet ie het dus niet meer.
Iemand tips voor mij om dit dingetje nieuw leven in te blazen ?
Op internet kan ik niets vinden.
Die dingen heetten toch "DiscMan", in plaats van Walkman? Zover ik weet was de naam "Walkman" uitsluitend toebedeeld aan de portable cassettespelers.
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Op 22 maart 2017 19:59:33 schreef MNM(tm):
Die dingen heetten toch "DiscMan", in plaats van Walkman? Zover ik weet was de naam "Walkman" uitsluitend toebedeeld aan de portable cassettespelers.
Nee, hij is in tegenstelling tot wat in de openingspost staat, juist behoorlijk nieuw, zo nieuw dat Sony de naam Walkman voor alle zakformaat geluidsapparaten had ingevoerd tegen die tijd. Ik meen ook MP3-spelers en zelfs telefoons.
Laser reeds gereinigd.
Mijn vermoeden gaat ook sterk uit naar een mechanisch probleem (verplaatsen van de laser langs de CD). Heeft iemand een goeie tip hoe dit te reinigen ? Als het al te reinigen is natuurlijk.
Thevel
Golden Member
Mijn buur komt hier nog met een (zeer) oude nostalgische Sony walkman
Zeer oud, dan denk je al gauw aan een apparaat ergens uit de vorige eeuw 
De walkman is nog geen 15 jaar oud.
theove
Take care to get what you like or you will be forced to like what you get
service manual: https://www.hobbielektronika.hu/forum/getfile.php?id=167647
testman
waar rook was, werkt nu iets niet meer
ik neem aan dat de speler niet op hold staat
ding is van 2004 alweer, dat is tegenwoordig vergelijkbaar met wat een buizenversterker in de 80's was 
iets wat je vaker zag bij deze dingen, was een cd die er te hard in gedrukt was. de cd tafel was dan een paar mm gezakt op de as en zo leest de laser niet meer in.