Tja, de moderne storingsmonteur dient nu eenmaal all-round te zijn.
Ik heb de afgelopen 7 dagen al het volgende moeten doen;
Een besturingskast revisen en er E-plan tekeningen van maken.
Een set sleepringen vervangen en daarbij een Allen Bradley drive vervangen en geprogd.
Een analoge sturing voor 2 compressoren met 2 Altivar drive's gemaakt.
Een motor koppeling aan een spindel gelast met vlamboog.
Een drukstang aan een wagen gelast met TIG.
Aan de hand van een S7-300 plc een rotte draad aan een geleidbaarheidsmeting opgespoord.
Een diode en pcb relais vervangen op een print voor beugelbewaking.
Op 20 meter hoogte een aardlekstoring te lijf gegaan.
De niveauregeling van een besturingkast bij een riool kolk opnieuw ingesteld nadat die verkeerd ingeregeld was.
En verder nog wat terreinverlichting (gasontladingslampen) vervangen voor LED streetlights (voornamelijk boor en tap werk)....
Maak je geen zorgen, alles is te leren en je leert het best in de praktijk, als je maar bereid bent vragen te stellen en fouten durft te maken.
Een beetje basis kennis is evenwel onontbeerlijk...
En natuurlijk je VCA (het liefst VOL), hoogwerker en heftruck certificaat halen.