FastFolkert
Es wäre gut Bücher kaufen, wenn man die Zeit, sie zu lesen, mitkaufen könnte. (Arthur Schopenhauer)
Voor een grijpstuiver heb ik een prima werkende Philips 685 (en geen 985 - zoals in de titel staat; kan ik niet veranderen) draaitafel opgedoken om als hobby-hok speler te dienen.
De niet-originele naald voor het GP400 element is versleten en ik heb nog een goede Shure M95 liggen, met naald. Die wil ik er dus in zetten.
Weet iemand of (en hoe) de headshell eraf kan? Het lijkt of de 4 audiodraadjes uit de arm, rechtstreeks op het element zijn aangesloten...Ik heb een beperkte service-doc maar daar staat dit niet in. Thx alvast!
Het lijkt er op dat wanneer je de twee zwarte kruiskopschroefjes los draait, het element dan los komt van de arm.
Daarna zul je mogelijk bij de 4 elementdraden kunnen waar hopelijk stekertjes aanzitten om op je Shure M95 te drukken.
Let wel goed op met de aansluitingen, dat je deze op de juiste plek zet.
FastFolkert
Es wäre gut Bücher kaufen, wenn man die Zeit, sie zu lesen, mitkaufen könnte. (Arthur Schopenhauer)
Thx. dat is "plan B".
Maar de meeste draaitafels die ik heb of heb gehad (Thorens 160, Dual CS5000, DUAL CS505) kan/kon de headshell er via een (bajonet-) connector af. Alleen deze Plips lijkt vast gemonteerd. Was natuurlijk ook een budget-model...
FastFolkert
Op 18 april 2017 15:46:00 schreef testman:
klopt, de kop zit aan de arm gelijmd bij deze..
Aha, jammer. Dat wordt dus even pielen om de draadjes-met-crimp-busjes over te zetten.