Bosch vaatwasser : nieuwe tabletten en vaat heeft nu witte aanslag

Update :

Ik ben gebeld door een medewerker van SUN.

Prettig, vriendelijk en duidelijk gesprek.

Uitkomst van het lab onderzoek is dat de 10 opgestuurde tabletten geen soortgelijke resultaten toonden bij de tests.

Voorts nog wat vragen aan mij beantwoord betreffende de machine, onderhoud en hardheid van het water.

Alles wees ook na die beantwoording nog steeds in de richting van de bewuste / een tablet met onjuiste samenstelling.

Een toevalstreffer met een vervelend resultaat.

Ik heb nog wat vragen gesteld :

Oplosbare verpakking tablet :

Het oplosbare zakje had voor volgens zijn ervaring en weten nog nooit voor verstopping gezorgd. Wel kan het zo zijn dat door de verkeerde werking van de machine (o.a temperatuur en hoeveelheid water) er een slechte oplossing van de film kan plaatsvinden maar dan ligt de oorzaak dus duidelijk bij de machine.

Extra glasmiddel en zout toevoegen bij gebruik All In One / Alles in 1 tabletten :

Is niet nodig, alle elementen zitten in die tabletten en zal dus voornamelijk alleen maar voor extra / onnodige vervuiling / milieu belasting zorgen.

Alleen in gebieden met zeer hard water raadde hij aan om dan de Classic variant te gebruiken met zowel los zout als los glansmiddel.

Op mijn plagend bedoelde vraag of alle tabletten niet gewoon uit 1 en dezelfde fabriek komen gaf hij (lachend) geen antwoord.

Ik ga nu een bericht van SUN krijgen waarna er een bedrag overgemaakt gaat worden als vergoeding voor het "leed".

In ieder geval het bedrag wat ik voor de verpakking met 6 pakken heb moeten betalen ga ik vanuit.

Al met al geen gedetailleerde oorzaak aan te wijzen helaas maar wel een erg goede ervaring (tot nu toe) met SUN.

Kundig, vriendelijk advies en contact en dat heb ik bij andere bedrijven wel eens (heel) anders meegemaakt, een pluim voor hun aanpak dus.

De overgebleven verpakkingen gaan ofwel naar de kringloop of de afvalbak in. Een risico op nog een keer zo'n witte vaat wil ik echt niet gaan lopen. Een nieuw pak SUN tabletten staat al klaar.

En mijn vaatwasser heeft inmiddels alweer heel wat keren heerlijk schoon gewassen, mijn aanvankelijke verdenking in die richting was dus gelukkig inderdaad geheel onterecht.

De overgebleven verpakkingen gaan ofwel naar de kringloop of de afvalbak in. Een risico op nog een keer zo'n witte vaat wil ik echt niet gaan lopen.

Zo'n witte vaat gun je een ander ook niet, de afvalbak in zou ik zeggen.

De verpakking met de 6 doosjes heb ik vorige week inderdaad weggegooid i.p.v. naar de Kringloop te doneren.

De vergoeding van SUN blijkt 10 euro te zijn lees ik net.

Ik heb 15,99 voor de voordeelverpakking betaald, dus ik ga er alsnog geld op te verliezen lijkt het.

Dat heb ik toch maar even teruggekoppeld naar SUN....en gelukkig heb / had ik de foto's nog...;-)

Niets meer vernomen van SUN.

Jammer hoor, dat had ik echt niet verwacht na hun aanvankelijk zo goede en zeer vriendelijke service.

Het is niet anders.

Tja, 15E aan een particulier is soms teveel, 10.000E opslag of bonus voor een CEO is een peulenschil.
Sommige bedrijven kunnen niet omgaan met een klacht, enkel als het in de schijnwerpers wordt geplaatst ondernemen ze iets en mag het wat kosten.

Bedankt voor de feedback.

Sommige bedrijven kunnen het wel, vorige week een stuk kabel met massieve kern besteld bij Elektroshop.nl, kreeg soepele kabel geleverd. Contact opgenomen met Elektroshop.nl , 2 dagen later de juiste kabel in de bus, oude kabel mag ik houden.

dat heb je sneller als je een stuk van 2 meter hebt besteld, ophalen kost ze meer, en een kort stukje raken ze moeilijk weer kwijt. als je 82 meter 5x150mm2 superflex besteld en je krijgt 5x150mm2 ymvk kabel geleverd mag je die echt niet houden :P die kabel komen ze wel omruilen vanuit de fabriek.