Weet niet waar juist deze te plaatsen maar hopelijk zijn hier enkele mensen die me verder kunnen helpen.
Momenteel zijn we grote verbouwingswerken aan doen, in het huis zelf kunnen we (via de telenet homespot van de buren) nog op internet (de rest is allemaal afgesloten).
Achteraan de tuin hebben we nog een leefbaar gedeelte waar we ook graag op internet/wifi zouden kunnen.
Dus vandaar ben ik op zoek naar een wifi-ontvanger die de opgepikte wifi-signalen over een CAT5/CAT6 kabel tot achteraan de tuin kan sturen.
Heb al het één en ander opgezocht en blijkbaar zou dit met en "wireless bridge" wel moeten lukken?
Maar mijn vraag is nu, gaat dit werken met telenet homespot??
Bijvoorbeeld deze adapter; zou ik deze in het huis waar de telenet homespot ontvangen kan worden in een stopcontact kunnen steken, de CAT kabel aansluiten en dan met deze kabel tot achteraan de tuin gaan om daar via een kleine switch of rechtstreeks in de laptop internet te ontvangen?
--- edit ---
Zie net dat de module die ik hierboven aanhaal geen "bridge-functie" heeft (zie bijgevoegde foto). Ik ga er dus van uit dat dit niet zal lukken met dit toestel?
Andere aangeraden toestellen? (Uiteraard moet het nog steeds mogelijk zijn om te werken via Telenet Homespot)
[Bericht gewijzigd door Bram_1234 op (12%)]
Jochem
If you want to succeed, double your failure rate.
Circuits online is een elektronica site / forum. Dus vandaar dat je ook geen geschikte categorie voor je vraag zult vinden.
Beter wend je je met dit soort vragen tot sites zoals tweakers.net of het helpmij forum.
Dat gezegd hebbende zou je zoiets met een simpel dingetje zoals de TP-Link TL-WA850RE op kunnen lossen. Misschien is eentje "halverwege" het bereik al voldoende, en dan als range extender instellen (dus geen draad verder).
Maar als dat al te ver is kun je desnoods voorin de woning eentje als Wifi-client instellen en dan met een kabel door het huis naar achteren. Daar aangekomen kun je dan kiezen om een computer bedraad aan te sluiten, OF nog zo'n WA850RE aan te sluiten en die "andersom" te configureren (eigenlijk dus als normaal wifi-AP met de draad als WAN-zijde).
SparkyGSX
Een manager is iemand die denkt dat negen vrouwen in één maand een kind kunnen maken
Ik heb zulke dingen wel vaker gedaan met alternatieve firmware, zoals dd-wrt, op Linksys routers. Je kunt dan van wireless weer naar een kabel, of je stelt zo'n router in als repeater, waarbij je hem ophangt op een plaats waar de ontvangst nog goed is, met alleen een voeding en verder geen kabels. De router kan dan berichten doorsturen tussen de laptop en de router met de internet verbinding, en op die manier kun je het bereik ongeveer verdubbelen.
Jochem
If you want to succeed, double your failure rate.
Met DD-wrt kun je die dingen allemaal heel mooi instellen inderdaad. Legio aan mogelijkheden.
Maar iemand die een dergelijke elementaire vraag stelt en niet weet wat hij moet kopen, komt met DD-wrt vrees ik ook niet goed weg. Dan is een kant-en-klare oplossing met dito handleiding misschien eenvoudiger.
andre1973
zit sinds 2009 in de PV.
Met die Netgear kan je een WiFi signaal oppikken en dan daar weer een kabel op aansluiten.
Zo heb ik ook mijn omvormer aangesloten achter in de tuin.
deze gaat via een eerste repeater naar de 2e repeater, en dan daar met een kabeltje in de omvormer.
Bijkomend voordeel is dat wet ook achterin de tuin WiFi hebben.
bedenk wel dat de repeater veel eerst heen en weer moet zenden, en dat dat data snelheid kost.
Wil je hoge snelheid, koop dan de beste snelste repeater.
Zelf gebruik ik deze netgears ook wel in het werk, en plaats ze bij klanten.
Bij die netgear zit een goede gebruikers handleiding, alleen resetten vond ik wat lastig. Maar gewoon instellen moet geen punt zijn.
ding in een wcd, kabeltje erin, kabeltje in de pc, browser openen, en RTFM.
[Bericht gewijzigd door andre1973 op (16%)]
testman
waar rook was, werkt nu iets niet meer
is het internet helemaal afgesloten ( als in stoppen met abo betalen ) of is de plek waar de modem hing helemaal gestript? want in geval 2 kun je wel weer internet aanleggen. stuk coax aan de telenet kabel en verderop de modem aansluiten.
andre1973
zit sinds 2009 in de PV.
Zoals ik het lees word eer serieus geklust en hangt ie geheel aan de buren (ik hoop in overleg met de buren).
Maar met zo'n repeater gaat dat best wel, alleen je moet denk ik niet een hele hoge data snelheid verwachten.