Hallo allemaal,
Ik zit met een vraag, en ik kom er zelf helaas niet goed uit.
Voor een project op school bouwen wij een boot aangevoerd op zonne energie, dit project maakt deel uit van de Young Solar Challenge. Afgelopen weekend hebben wij onze eerste race gehad. Voor meer informatie over de race: http://www.youngsolarchallenge.nl/
Nu is mijn vraag als volgt:
Volgens de regels van de race mogen wij maximaal 1.5kWh aan energie opslaan in de boot, we hebben nu twee accu's met een opslagcapaciteit van 1.32kWh.
We willen de laatste 0.18 kWh opvullen met condensatoren. Dit willen we omdat een condensator, als we het goed begrijpen, snel energie kwijt kan en snel weer kan opladen. We willen dit dus als een soort booster gebruiken, of als het kan als een buffer tussen de accu's en de motor. Wij weten alleen niet welke condensator(en) wij moeten aanschaffen om optimaal te kunnen werken in ons systeem. Hier zijn al onze specificaties en "eisen":
-Opslag van de accu's is 1.32kWh / 4,572 x 10^6 J / 55 Ah
-Spanning over het complete systeem is 24V (2x12V van de 2 accu's)
-Vermogen van de motor = 2000W
-Ampere van de motor is 83,333 A (2000W / 24V = 83,333A)
Onze "eisen" voor de condensator zijn opslagcapaciteit is dat de condensator ongeveer 180 Wh kan opslaan, ofwel 6,48 x 10^5 J zodat onze totale opslag op 5,4 x 10^6 J neerkomt
Hopelijk hebben we hierbij genoeg informatie gegeven! Mocht er nog meer informatie nodig zijn horen we dat graag.
We horen graag snel van jullie
Groetjes Young Solar Team van het Kaj Munk College
[Bericht gewijzigd door GJ_ op dinsdag 4 september 2018 10:54:07 (0%)