Sony ev s9000 power supply ps 316 board

Hoi,
De power supply van mijn hi8 recorder heeft het begeven. Ik heb het grootste gedeelte van de elco's vervangen maar die waren allemaal goed volgens mijn esr meter.
Hij moet de volgende output voltage geven:
13,5 V met een marge van 1,5 V meet ik 15,2V dus iets te hoog.
6V met marge van 0,2 V meet ik 0V ; deze wordt waarschijnlijk door een PS001 geblokkeerd want hiervoor meet ik ruim 7V.
-5V meet ik ook 0V
Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn ? Ik heb niet zoveel ervaring met electronica. Alvast bedankt.

Waarschijnlijk is PS001 defect, is een zekeringetje.

Standby elco wisselen en PS001 kaduuk.

Koop fatsoenlijke componenten de voedingen in dit model worden erg warm.

Bedankt voor de info. Ik heb inmiddels een nieuwe PS001 besteld. Kan het kwaad dat de gemeten spanningen iets boven de marge liggen ? Zou het kunnen dat een nieuwe standby elco deze omlaag brengt en waar zit deze ongeveer ?

Nee, de standby elco brengt deze niet naar beneden.

Hoever wijken ze af van de service manual?

Spanning 1 moet 13,5 V zijn met een marge van 1,5V ; hier meet ik 15,2V

Spanning 2 6V met een marge van 0,2V ; hier meet ik 7V

Eerlijk gezegd ken ik deze voeding niet, maar als het een schakelende voeding betreft, dan zou ik de spanning op het referentiepunt eens goed bekijken, is deze te laag, dan gaan alle secundaire spanningen omhoog. Een schakelende voeding die goed werkt, geeft altijd de juiste output.

Groetjes Hans.

Hoe het werkt is niet belangrijk, als het maar werkt!

Onbelast is dit vrij normaal in deze generatie voedingen dat het wat hoger is..

Zodra de nieuwe PS001 er in zit zal ik kijken wat hij doet en wat de spanningen belast zijn. Iedereen bedankt voor de reacties.

Nieuwe PS001 er in gesoldeerd en aangesloten. Helaas direct weer kapot.

Dat betekent dan NA de PS001 een grote sluiting zit. Alle componenten doormeten na de PS 001 Ohms is een begin.

De PS001 zit vlak voor een connector die met een kabel naar de volgende printplaat leidt. Zou dan in deze printplaat het probleem zitten ?

mel

Golden Member

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..

Dat ben ik het volledig mee eens, dus daar zit een sluiting..

De PS 001 zit in de 5 volt voeding spannings lijn daar zit een kortsluiting door een defekte elco die de 5 volt naar massa trekt.

Staat op de nieuwe Ps001 N50 zekering 2 amp ook er een spanning,s'
regelaar 5 volt op de TU print zag het in het schema defekt zijn.

Meet eens op de 5 volt spanning,s lijn waar ook PS001 zit met pin naar de uitgang op GND of er een sluiting zit

Bandje 66.

Het lukte niet om sluiting te meten. Binnenkort gaat een kennis die er meer verstand van heeft er naar kijken. Ik laat weten hoe het afloopt.

Helaas ben ik nog niet veel verder gekomen. Ondertussen ben ik er ook al naar een electronica reparatiebedrijfje geweest maar daar dachten ze dat het veel te duur wordt en dat er geen onderdelen meer leverbaar zijn.
De power supply kan toch wel goed zijn maar er zou een probleem met het servo board kunnen zijn. Als ik nog eens een keer tijd heb dan ga ik dat er maar eens uithalen.

Reparatiebedrijfjes zijn doorgaans een slechte keus. Daar is het al snel "onherstelbaar". Ook onderdelen zijn gewoon nog goed verkrijgbaar alleen je moet wel de kennis van deze machines hebben en dat zijn er nog maar weinig. Probleem zit vrijwel zeker in de PSU en niet in het servo zelf, wel kan het zo zijn dat een van de miniatuur elco's op een ander bord lekt of sluiting heeft.

Als je hem puur wilt herstellen om te verkopen zal het niet lonen, dan kun je hem beter verkopen als machine voor onderdelen. Plaats anders eens hier een bericht bij vraag en aanbod (links in het menu) kosten zul je in elk geval wel moeten maken om hem weer werkend te krijgen.

Wat is je doel met de machine?

Onbelast is dit vrij normaal in deze generatie voedingen dat het wat hoger is..

Daar ben ik het niet mee eens, schakelende voedingen hebben een vrij constante output en met belasting wordt dit automatisch bij geregeld door de PWM. Mijn zoon kwam vorige week ook aan met een voeding waar de zekering (secundair) was gaan hemelen en deze moest 24 volt geven. Er was 27 volt en dat werd ook afgedaan als zijnde onbelast, dus apparaat weer aangesloten (was een lader voor een el. fiets) en de volgende dag was er weer niemand thuis. Ding open gemaakt en deze kon gelijk de kliko in, huis zwart, print zwart want de primaire was compleet opgestegen, dus zat er echt een fout in.

Groetjes Hans.

Hoe het werkt is niet belangrijk, als het maar werkt!

Onlysony.

Ik kan wel de sony EV/s9000 voor je nakijken_ repareren.
Ik heb veel ervaring in videorecorders, en voedingen.

En veel weer goed gekregen!.

Bandje 66.

Dat zou mooi zijn. Ik ben verzamelaar van Sony videocamera's en recorders. Deze zijn niet allemaal in werkende staat en daarom probeer ik via internet kennis op te doen om zelf wat te kunnen repareren. Als je me mailt kunnen we misschien wat afspreken en dan hoor ik wel wat het ongeveer kost.

Onlysony

Wat is je mail adres?

bandje 66

Goeie tip bedankt !

[Bericht gewijzigd door Onlysony op vrijdag 4 augustus 2017 19:03:43 (90%)

Beter je email adres hier te verwijderen en openbaar maken in je profiel.
Of je moet het leuk vinden, veel spam te ontvangen.

Je hebt tijd of je hebt geen tijd ! als je geen tijd hebt, waar is die dan gebleven ? https://ledverlichtingsoest.com/

Ik ben bezig voor onlysony de ps 316 voeding te repareren.

Heb al een paar betere dunnere elco,s gesoldeerd ook de 2700uf 10v elco.
deze paste beter, en 1000uf 16 v 8mm.
Ik meet op de cn 101 en cn 102 connector wel 12 volt 1 x /5 volt maar de
5 volt van pin 6 cn 102 geen 5 v maar 0,70 1,03v

en aan Q005 2SB 1387 tp geen sw 5 volt min.

Ik meet op Ic 005 PQO5RF11 op de pinnen 2 1,03 v en op pin 4 3,0 v
Wellicht regel 5 v IC defekt.op pin 1 staat 5,9 vlot pin 3 is gnd.

Ook vond ik op de hoofd print een lekke back up accu 0,22uf 5v is verwijdert
en het accuzuur verwijdert

bandje 66