Sony ev s9000 power supply ps 316 board

Hoi,
De power supply van mijn hi8 recorder heeft het begeven. Ik heb het grootste gedeelte van de elco's vervangen maar die waren allemaal goed volgens mijn esr meter.
Hij moet de volgende output voltage geven:
13,5 V met een marge van 1,5 V meet ik 15,2V dus iets te hoog.
6V met marge van 0,2 V meet ik 0V ; deze wordt waarschijnlijk door een PS001 geblokkeerd want hiervoor meet ik ruim 7V.
-5V meet ik ook 0V
Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn ? Ik heb niet zoveel ervaring met electronica. Alvast bedankt.

Waarschijnlijk is PS001 defect, is een zekeringetje.

Standby elco wisselen en PS001 kaduuk.

Koop fatsoenlijke componenten de voedingen in dit model worden erg warm.

Bedankt voor de info. Ik heb inmiddels een nieuwe PS001 besteld. Kan het kwaad dat de gemeten spanningen iets boven de marge liggen ? Zou het kunnen dat een nieuwe standby elco deze omlaag brengt en waar zit deze ongeveer ?

Nee, de standby elco brengt deze niet naar beneden.

Hoever wijken ze af van de service manual?

Spanning 1 moet 13,5 V zijn met een marge van 1,5V ; hier meet ik 15,2V

Spanning 2 6V met een marge van 0,2V ; hier meet ik 7V

Eerlijk gezegd ken ik deze voeding niet, maar als het een schakelende voeding betreft, dan zou ik de spanning op het referentiepunt eens goed bekijken, is deze te laag, dan gaan alle secundaire spanningen omhoog. Een schakelende voeding die goed werkt, geeft altijd de juiste output.

Groetjes Hans.

Hoe het werkt is niet belangrijk, als het maar werkt!

Onbelast is dit vrij normaal in deze generatie voedingen dat het wat hoger is..

Zodra de nieuwe PS001 er in zit zal ik kijken wat hij doet en wat de spanningen belast zijn. Iedereen bedankt voor de reacties.

Nieuwe PS001 er in gesoldeerd en aangesloten. Helaas direct weer kapot.

Dat betekent dan NA de PS001 een grote sluiting zit. Alle componenten doormeten na de PS 001 Ohms is een begin.