Sony Wega Engine

Bij het aanzetten van televisietoestel Sony Wega Engine licht het groene ledlampje even aan maar gaat terug in stand-by (rood ledlampje). Toestel springt dus niet aan. het rood ledlampje flikkert zes (6) maal kort achter elkaar op. Is dit een storingscode en welke is dit dan ?

maartenbakker

Golden Member

Wega is net als Trinitron een algemene handelsbenaming (sterker nog, het was ooit een zelfstandig merk) dus slaat op duizenden verschillende modellen. Kijk even of je achterop het typenummer kunt vinden, dat zoekt veel makkelijker (er zijn codes die vrij algemeen zijn, maar die gok ga ik niet nemen).

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Ik vind achteraan enkel het modelnr MDL-3210 geproduceerd in 2004. Het betreft hier een beeldscherm van Sony met een afzonderlijk MRU van Sony(Media receiver Unit - type MBT-MRX1) die fungeert als basis voor de remote control en alle verdere handelingen. Het rood LED lampje is wel degelijk op het beeldscherm zelf.

[Bericht gewijzigd door napa op zaterdag 8 juli 2017 00:15:24 (65%)

Ik neem aan dat je de LDM-3210 bedoelt, deze hadden vaak last van een relais in de voeding. Controleer RY6001 of deze nog goed is.