School project

Goedemorgen,

Ik ben hier terechtgekomen omdat dit forum mij vaak heeft geholpen met onderzoeken etc. Voor school

Ik ben samen met 2 klasgenoten op zoek naar een project voor onze opleiding.
We hebben 2 a 3 maand de tijd hiervoor.
Ongeveer 6 tot 8 uur in de week op school de tijd en de rest natuurlijk thuis.

Maar wij hebben helaas geen inspiratie waar het eventueel over kan gaan.
Er moet hardware en software in zitten. De software mag geschreven worden in c.
Wij willen liever geen project in Arduino maken namelijk.
Wij willen in het project graag gebruik maken van bijvoorbeeld een atmega 32. Aangezien we hier al ervaring mee hebben.

Dus heeft iemand hier toevallig ideeën?

Lambiek

Special Member

Ten eerste welkom op het forum.

Heb je echt zelf geen idee?

Je zou een dimmer kunnen maken, een motorregeling, een temperatuurregeling, een stappenmotorregeling, een pic en place unit, een robot, een sorteer inrichting, een klok, een 3D printer, brug besturing met land en scheepvaart verlichting, personen lift, X-Y tafel, enz., enz.

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.
mel

Golden Member

Neem Domotica. Dat is tegenwoordig een "hot"item.
Gewoon een Linux computer, kan je met C++ programmeren,is gratis,en is ook nog eens leuk en leerzaam :)
Je kan er diverse interfaces aanbreien,lichtcontrollers en rolluikbesturingen enzo.

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..

Je mag voor mij een SMD reflow oven controller maken.

Huidige versie op basis van de at90USB162 (= atmega16u2). Die heeft hard-ingeprogrammeerd wat het profiel is.

Nieuwe versie liefst op basis van de STM32F072 (development boardjes hier beschikbaar). De computer moet dan ipv "ga maar" een commando geven van: ik wil nu reflow profiel: preheat 170, 2 minuten, doorwarmen 240, 10 sec afkoelen. Dus iets van go_do_it 170 120 240 10 . Mijn gewenste profiel kan ik dan in m'n computer aanpassen ipv dat ik de firmware moet gaan aanpassen.

Met een MAX31855 (als ik het me goed herinner) wordt de temp via een K-type thermokoppel gemeten. VIA SPI moet de huidige status op een LCD display getoond worden.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Lambiek

Special Member

En als je iets in combinatie met een controller en een PC wil doen, misschien kun je hier nog idee uithalen.

https://www.circuitsonline.net/downloads/werken_met_profilab_expert_4.…

Dit is wel met microchip controllers, maar dat zijn tegenwoordig broertje en zusje. :)

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.