mag ik parallel op de uitgang van mijn dvd speler een tweede tv toestel die in een ander lokaal staat opgesteld aansluiten? video + audio zijn momenteel aangesloten via cinch aansluiting.de afstand naar het tweede toestel bedraagd +/- 8m .En zal er hierdoor kwaliteitsverlies of storingen ontstaan wanneer beide toestellen in werking zijn.
Jeroen Boere
IF you can't convince them, then confuse them!
Er zal kwaliteitsverslies onstaan.
Tevens zal er een probleem onstaan als je op twee verschillende spanningsgroepen zit (Brom--> lopende lijnen op je tv).
Het beste is een verdeelversterker gebruiken.
Deze zijn niet duur. vooral niet als je één in twee-uit type wilt kopen.
edit:
bijvoorbeeld deze versterker:
http://www.extron.nl/product/product.asp?id=in3214&subtype=31
Prijs kan ik opvragen op mijn werk als je wilt.
[Bericht gewijzigd door Jeroen Boere op ]
Nee, je mag geen 2 TV's parallel op de Cinch-uitgang van een DVD-speler aansluiten. Elk toestel op een eigen aansluiting (1 op de cinch en 1 op de scart)
Waarom niet: je werkt met systeemimpedanties, die moet je dus goed afsluiten, 1 bron en 1 last: geen probleem. 1 bron en 2 lasten in serie of parallel: groot probleem, nl. misaanpassing. hierdoor zal je signaalkwalitiet achteruit gaan. Splitters gebruiken zoals in het kabelnet gaat niet. (signaalverlies te groot)
Ja. het zal signaalverlies en storing geven, zelf als er slechts 1 toestel ingeschakeld is.
oplossingen:
Als je ene TV-toestel naast je DVD-speler een 2e scart heeft kun je 'doorlussen'
Als je DVD-speler EN cinch EN scart heeft 1 toestel aan de cinch uitgang, andere toestel aan de scart.
Jeroen Boere
IF you can't convince them, then confuse them!
Op 21 september 2004 18:05:10 schreef DC2PCC:
oplossingen:
Als je ene TV-toestel naast je DVD-speler een 2e scart heeft kun je 'doorlussen'
nadeel is wel dat _naar mijn kennis_ de eerste tv aan moet staan om het signaal via de scartuitgang door te kunnen loopen.
de tweede oplossing is inderdaad de goedkoopste 
Ik die wel de keuze te maken via een schakelaar op de achterwand van de dvd of ik gebruik maak van scart of van cinch.
laat mij maar gerust de prijs van de versterker geworden .
op voorhand bedankt