Ik ben op zoek naar android software die data die ik verstuur via WiFi kan verwerken en zichtbaar maken. Bv. ik meet de kamertemperatuur en verzend die m.b.v. een WiFi zender, die ik vervolgens op mijn android mobieltje zichtbaar wil maken.

Wie kan mij helpen aan, liefst eenvoudige, android software voor dit soort IOT problemen?

Groetjes

Jan Lichtenbelt

Openhab, Fhem, Domotics, zijn er zo een paar die me te binnen schieten.

Het ligt er maar helemaal aan wat je wil, kan en nodig hebt.

Als je bijvoorbeeld permanente voeding hebt dan kan je Raspberry PI nemen met een sensor eraan. Die draait een eigen webserver en met elke browser kan je dan de sensorwaarde opvragen.

Wil je iets dat met batterijen werkt dan wordt het alweer iets lastiger, dan moet je data versturen naar een server die het verzamelt.

Je omschrijving zoals "Via WIFI verwerken" en "WIFI zender" doet me denken dat je niet heel erg thuis bent in de automatisering. Misschien wil je dan liever een kant en klaar weerstation kopen dat je met Android kan benaderen.

Shiptronic bedankt.

Ik ga het bestuderen. Op het eerste gezicht geen gemakkelijke stof voor beginneling in deze software.

Groetjes

Jan lichtenbelt

Is die Android permanent in de buurt (tablet aan de muur), of je eigen mobiel?

In het laatste geval zou ik een server met HTML pagi a proberen..

Je kan ook een mini hmi draaien door hmi droid te gebruiken. Die app is wel betalend. Je moet dan enkel je metingen op modbus tcp zetten.