Onbekende Hall-sensor in Pioneer cassettedeck

Ik ben bezig met een oud cassettedeck, een Pioneer CT-F1250.
Van dit deck draait de capstan-motor niet rond, hij blijft op één punt staan dansen.
De rotatie (en mogelijk ook de snelheid) wordt gedetecteerd door 3 hall-sensoren achter het magneetwiel van de capstan-motor. De uitgangsspanningen van deze sensoren zijn onderling verschillend, waarschijnlijk is er dus één (of meerdere) defect.
Helaas hebben de hall-sensoren geen opdruk met een type-code, er staan alleen een paar gekleurde stippen op. Met het service-manual kom ik ook niet veel verder, hierin staat alleen een Pioneer bestelnummer van meer dan 30 jaar oud.
Weet iemand misschien om welk type hall-sensor het gaat, en of er een gangbare vervanger voor bestaat?

Die hall sensoren zijn niet alleen om de rotatie te detecteren. De uitgangswaardes bepalen direct welke spoelen aangestuurd worden.

Als je met de hand de rotor draait moet je

1 1 0
0 1 0
0 1 1
0 0 1
1 0 1
1 0 0

zien langskomen. (evt als je de andere kant op draait). De combinaties 111 en 000 horen niet voor te komen.

Gokje van REW: driver is kapot, niet de hall sensoren. (hallsensor is een traag eenvoudig device, de driver is een stuk power-elektronica wat duur is om "oversized" uit te voeren).

Heel eventueel is er nog een andere volgorde mogelijk, Als je wat anders ziet, kan je die posten dan kan ik zien of die evt ook kan.

[Bericht gewijzigd door rew op (11%)]

op 1 punt dansen klinkt als een deel van de spoelen die niet wordt aangedreven. dat effect heb je met een BLDC motor ook. regelmatig aan de hand met accu boorhamers, 1 fase op de stekker verbrand..

Los van of het de driver of de sensoren zijn, kun je het Pioneernummer toch eens geven?

Ik ben er voor 95 % zeker van, dat het aan de hall-sensoren ligt en niet aan het driver-ic. De 3 hall-sensoren heb ik los getest op een externe voeding, waarbij ik het magneetwiel handmatig verdraaide. De uitgangsspanningen zijn totaal verschillend van elkaar. Dat zou niet moeten kunnen, want alle 3 de sensoren zijn hetzelfde type.

@maarten bakker, het nummer wat in het service-doc staat, is RCX-002.
Het is een hall-sensor met 4 aansluitingen, deze werd in die tijd ook in de motoren van sommige Pioneer draaitafels gebruikt (bijvoorbeeld de PL-L1000) in combinatie met driver-ic PA2005.