Beste mensen,
Ik ben in heel veel dingen handig maar van die printplaatjes wordt ik kriegel.
Ik heb een AKAI CR-81 8-track speler. Werkt in principe goed.
Als ik een band afspeel krijg ik geluid. met een ruis. Als ik geen band afspeel is er ook ruis. Rechts erger als links
Sluit ik mijn versterker aan op de ingang van de recorder krijg ik ook geluid maar dan doffer.
Als ik wil opnemen krijg ik bijna geen opgenomen geluid terug als ik de band weer afspeel. Als ik via de instellingen alleen de linker af rechter kant openzet heb ik meer geluid dan als ik beiden openzet dan is er alleen maar ruis.
Nu mijn vraag. Zou er iemand eens naar willen kijken. Ik gebruik hem weinig maar wil graag wat muziek opnemen zodat mijn vriendin moderne muziek kan afspelen in haar auto.
Als iemand hem kan en wil repareren dan wil ik hier best wat tegenover stellen. Daar komen we vast wel uit.
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Mogelijk zwartpoottorren. Kleine elco'tjes willen bij dit soort apparaten van deze leeftijd ook nog wel eens uitgedroogd zijn.
[Bericht gewijzigd door maartenbakker op (23%)]
De bekende 2sc458 transistoren, in vrijwel iedere akai recorder uit de 70's en 80's heeft hier last van. Ze zijn nog leverbaar denk ik via Electro Andijk..
Op 6 oktober 2017 16:20:06 schreef Sasha-Sasha:
Ik heb een AKAI CR-81 8-track speler. Als iemand hem kan en wil repareren dan wil ik hier best wat tegenover stellen.
Een echte 8-track, dat is iets bijzonders, de cassettes zijn ook vaak slecht, want > 40 jaar oud. Wellicht iemand in de buurt die wilt helpen? Dat kan ook via de Vraag & Aanbod rubriek.
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
@Sasha-Sasha: Misschien is het dan ook handig om in je profiel je mailadres aan te zetten en je woonplaats of regio in te vullen.
Op 7 oktober 2017 01:45:22 schreef maartenbakker:
@Sasha-Sasha: Misschien is het dan ook handig om in je profiel je mailadres aan te zetten en je woonplaats of regio in te vullen.
Ik heb het aangepast.
Misschien kunnen de beheerders mijn topic verplaatsen naar vraag en aanbod als het daar beter kan staan. Ik wil het niet zomaar dubbel plaatsen.
Het zou prettig zijn als iemand hem kan repareren. Ik zou daar ook indien mogelijk wel bij willen zijn. Altijd goed om van ervaren profs te leren
[Bericht gewijzigd door Sasha-Sasha op (16%)]